7 کلید اصلی بهترین متن برای بنرهای تبلیغاتی

تجارت الکترونیک

تبلیغات بنری یکی از مهمترین انواع تبلیغات بشمار می آید که ما در این مقاله 7 کلید اصلی بهترین متن برای بنرهای تبلیغاتی را آموزش دادیم، 7 کلید مهم که تا به حال نشنیده اید. کافیست کلیک کنید.


تبلیغات بنری

آیا میخواهید بنر تبلیغاتی را ایجاد کنید؟ آیا میدانید اولین کاری که باید انجام بدهید چیست؟

در مرحله اول باید یک پیام قوی را برای بنر تبلیغاتی خود ایجاد کنید. متن یا کپی رایت، مرحله اصلی تبلیغات بنری میباشد که در خیلی از مواقع مهمترین قسمت به شمار می‌آید. اگر برای بنر تبلیغاتی خود طراحی خوبی را خلق کنید میتوانید کمک زیادی به پیام خود کرده باشید. یک پیام مناسب و یک طراحی مناسب میتواند باعث شود که کاربران را به خود جلب کند. اما واژه‌هایی که شما در بنر تبلیغاتی خود به کار میبرید تنها پیام شما را تعریف خواهد کرد. اکنون ما در این مقاله به شما توصیه‌های مهم برای تولید متنی مناسب در تبلیغات بنری را به شما آموزش خواهیم داد.


کلید 1 – هدف تبلیغات

امکان دارد که شما در تجارت خود تخفیفی را پیشنهاد کنید و یا کالای جدید به بازار معرفی کنید و همچنین در ارتباط با بهبود ویژگیهای کالای خود به دیگران اطلاع رسانی کنید و خیلی چیزهای دیگه، شما در هر شغلی که در آن هستید و تبلیغاتی که برای تجارت خود انجام میدهید 2 دلیل احتمالی  اول معرفی برندتان، دوم فروش کالایتان وجود دارد.

فروش کالا و معرفی برند مکمل همدیگرند و در کنار هم قرار دارند، اما امکان دارد که در بعضی از تجارت‌ها و تبلیغات آن افراد به فروش فکر کنند و تمام تمرکز خودشون رو روی فروش بذارن، اما این باور اشتباه است و برای بهبود کار و تجارت بهتر است روی معرفی برند تمرکز لازم را داشته باشید.


کلید 2 – مخاطبین هدف

شاید تا به حال به این جمله برخورد کرده باشید که اگر با همه حرف می‌زنید، با هیچکس حرف نمی‌زنید، این جمله در ارتباط با تبلیغات بصورت آنلاین هم صدق میکند، برخورد مخاطبین نیز دست کم شمردن اکثر تبلیغات میباشد.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

شما باید طوری نوشته‌های خود را در تبلیغات ارائه دهید که با طرز تفکر کاربرانتان صدق کند آن زمان است که به گفته‌هایتان توجه خواهند کرد. بنابراین کالای خود را به افرادی بفروشید که تمایل بیشتری دارند که به شما توجه کنند، زمانی که توجهشان به شما جلب شد نوبت به شروع کار شما میرسد. که بخواهید اطلاعات مورد نیاز کاربرانتان را جمع آوری کرده و در اختیار آنها قرار دهید، حتی اگر امکان دارد که استفاده از کالای شما به درد افرادی میخورد که گروه‌های گوناگونی دارند متناسب با هر گروه پیام تبلیغاتی مجزا از دیگران به وجود آورید. شاید کمی‌زمانبر باشد اما مطمئن باشید که نتیجه بخش خواهد بود.


کلید 3 –  خودتان را در جای کاربرانتان قرار دهید

اگر شما محصولی را بمنظور ارتقا وضیعت یا رفع مشکل مشتریان خود ایجاد کرده اید، کاربرانتان طبیعتا با دقت و توجه بیشتری به حرفهای شما گوش خواهند کرد و به شما اهمیت خواهند داد، اما این را جای دارد که بگوییم که حتما باید به زبان آنها با کاربرانتان صحبت کنید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

برای مثال فرض کنید که شرکت طراحی سایت دارید و میخواهید به یک مشتری بازاری که چیزی از اصطلاحات تخصصی شما نمیداند میخواهید بگویید که یک سایت چه مزایایی دارد؟


کلید 4 – خلاصه گویی

نوشتن متن طولانی در کنار متنی کوتاه مناسب نیست و بخواهیم این دو متن را با یکدیگر مورد قیاس قرار دهیم، خلاصه گویی به این معناست که هر نوع اطلاعاتی که ضرورتی در گفتمان آن نداریم و زیاده گویی را حذف کنیم.

دادن توضیحات اضافه و زیاد گویی باعث میشود که کسی که در وب بدنبال مطلب خاصی میگردد و به اصطلاح وبگردهای پرشتاب نام دارد، را خسته میکند و باعث میشود که نتیجه مطلوبی از کار نگیریم.


کلید 5 – استفاده از واژه‌هایی که باعث جذب مشتری میشود

برای رسیدن به هدف در تبلیغات بنری لازم است که از واژه‌هایی استفاده کنیم که در دید کاربر جذاب به نظر برسد، البته این را باید بدانید که این واژه‌های جذاب از نظر کاربرانتان کدامند؟ اصطلاحاتی وجود دارد که به اطلاعات زرد نیز معروف هستند که باید از آنها در متن و نوشته بنر خود بپرهیزید، مانند (مشتری مداری-کسب ثروت و …). اینها واژه‌هایی هستند که برای مخاطبینتان جذابیتی نخواهند داشت و امکان این کار را ندارند که شما را در مقابل رقبانتان محافظت کنند.

ما میدانیم که کالای شما خیلی خوب است و از کلیه ویژگی‌های خوب نیز برخوردار است اما یادتان نرود که مخاطبین شما این را نمیدانند و شما را تنها با دیدن چند لحظه ای به آگهی و تبلیغتان مورد ارزیابی قرار میدهند. پس انتخاب کلماتی که در متن بنرتان استفاده میکنید بسیار مهم است، سعی کنید پیام خود را با کلمات ساده ایجاد کنید، از نوشتن کلمات تخصصی و دشوار خودداری کنید.


رایگان

یکی ازتاثیر گذارترین کلماتی که در متن بنر خود میتوانید استفاده کنید کلمه “رایگان” میباشد، تلاش کنید که کاری که از ارزش بالایی برخوردار است را بصورت رایگان معرفی کنید، اما حواستان به بکارگیری غلط آن هم باید باشد. کوشش برای فریب مخاطبینتان مساوی است با کلیک‌های بی ارزشی که کاربر پس از ورود به سایت بلافاصله از آن خارج میشود، در واقع همان خروج سریع از صفحه سایت شما که به نرخ پرش معروف میباشد، که در آخر کاری جز از بین رفتن تبلیغات شما نخواهد داشت.

مدرسه آی تی در اینجا به شما کلماتی که روی مشتری تاثیر میگذارد را توصیه میکند:

سریع وزنتان را کم کنید، نکات محرمانه، جدید، ارائه محدود این قبیل کلمات باعث میشود که افراد بخواهند به این دسترسی پیدا کنند که کالای شما چگونه ممکن است روی زندگی آنها تاثیر گذاشته و زندگی را برایشان آسان تر بکند.


کلید 6 –  دکمه فراخوان

در مقاله قبل در مورد دکمه فراخوان بطور کامل توضیح دادیم، اگر بخواهید که ایده جدیدی را در بنر خود به وجود آورید، خوب میدانید که مشتریان شما نیازمند چه چیزهایی هستند اما امکان دارد که آنها مثل شما به سرعت متوجه این نکته نشوند، پس خیلی خوب است که در نوشته متن تبلیغات خود از دکمه فراخوان یا Call To Action استفاده کنید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری


نمونه‌های دکمه فراخوان مناسب

کلماتی از قبیل “همین حالا شروع کنید”،”همین حالا استخدام شوید”،”همین حالا دانلود کنید”،”همین حالا سفارش دهید”،”سفارش آنلاین”،”خرید آنلاین”و…. باعث میشود که مشتری را تحریک کند که هر چه سریعتر به شروع کار اقدام نماید.

این نکته را بدانید که هر زمان از دکمه فراخوان استفاده میکنید، سعی در فریب کاربر و مشتریانتان نداشته باشید، یک بنر تبلیغاتی قدرت این را دارد که توقع را در کاربرانتان به وجود آورد، بنابراین مهم است که کاربران شما پس از کلیک بر روی دکمه فراخوان با ناامیدی روبه رو نشوند. امکان این زیاد است که مشتری به کالایی خاص بمنظور رفع مشکل خویش علاقه مند شود تا حتی کالاهای بهتر در سایت شما، زیرا آن کالا مختص کار خود آن مشتری میباشد.


کلید 7 – امتحان روش‌های دیگر

از کسانی که در روند ایجاد بنر شرکت نداشته اند میتوانید سوال کنید که عقیده آنها در ارتباط با پیام شما چیست؟ اگر این افراد از نوع مخاطبین هدف باشند خیلی بهتر است، زیرا به اصطلاح “هر سری یه فکری داره”، دیدگاه‌های مختلف نظرات و نتایج جدید و جالبی را به دنبال خواهند داشت که در کار به شما کمک خواهد کرد. همچنین شما میتوانید نسخه‌های دیگری از بنر‌های تبلیغاتی را تهیه کنید و با استفاده از A/B testing که در مقاله‌های قبل بطور کامل توضیح دادیم نیز آنها را مورد ارزیابی و بررسی کامل قرار دهید.

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

13 دیدگاه

شما چه فکر می کنید؟