از نرخ پرش یا Bounce Rate چه میدانید ؟
واژه ای به نام نرخ پرش یا Bounce Rate وجود دارد که معمولا افرادی که سعی در تجارت اینترنتی و فروش محصولات خود دارند با این واژه برخورد کرده اند. اگر در مورد نرخ پرش یا Bounce Rate شنیده باشید باید سعی در کم کردن این مفهوم باشید، اگر که بدنبال بالا بردن ترافیک و بالا بردن ثبت ایمیل از طریق کاربران سایتتان هستید. با بیان دیگر میتوان گفت که مخاطبین سایت شما زمانیکه به سایت شما وارد میشوند، قبل از آنکه صفحات دیگر سایت را ببینند، در همان صفحه اول از سایت شما خارج شوند. راههای گوناگونی برای جلوگیری از کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate وجود دارد که میتوانید افزایش نرخ تبدیل مخاطبان سایتتان را که از چندین صفحه به اصطلاح صفحه فرود استفاده کرده اند اشاره کرد که در این مطالعات نشان داده است که شرکتهای تجاری وجود دارند که با بیش از 40 تا صفحه فرود، بیش از 12 برابر در مقابل شرکتهایی که دارای 5 صفحه فرود بودند، فروش بیشتری داشتند. با بیان دیگر میتوان گفت که اگر شما شاهد نرخ پرش Bounce Rate بالایی بروی صفحات فرود سایتتان بودید، به این معناست که طراحی سایت شما نیاز به اصلاح دارد و همچنین از نظر بازاریابی محتوایی سایتتان باید تجدید نظری داشته باشید. هرچقدر کاهش Bounce Rate در سایت شما کمتر باشد، طبیعتا نرخ تبدیل شما بیشتر خواهد شد. با این کار در واقع به معماری تبدیل سایتتان پی برده اید. همچنین شما توانایی این کار را دارید که به راحتی با یک استراتژی محتوایی واضح و مطلوب کسب و کار خودتان را بیشتر کنید.
نرخ پرش یا Bounce Rate به چه چیزی گفته میشود؟
برای این تعریف میتوان گفت که اگر سخت روی نحوه کار سایتتان و نتایج جستجو آن کار میکنید، یکی از مهم ترین کارهایی که نیاز به انجام است کم کردن نرخ پرش بالاست. وجود یک نرخ پرش یا Bounce Rate بالا ممکن است دلیل یک قسمتی از استراتژی شما باشد و اینکه شما توانایی جذب افراد را به سایتتان ندارید.

نرخ پرش

bounce rate
تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش یا Bounce Rate
با استفاده از گوگل آنالیتیکس درصد مشاهده صفحه ای از سایت شما، برای نمونه میزان بازدیدکنندگانی که در همان لحظه ورود به سایت از سایت شما خارج شده اند را نمایش میدهد. در واقع واحدی برای اندازه گیری میزان بازدیدهای سایت شما میباشد، و صفحه فرود یا خارج شدن کاربر از همان صفحه ای که وارد شده است را نرخ پرش بالا میگویند.
رتبه دهی گوگل به نرخ پرش یا Bounce Rate
گوگل نرخ پرش یا Bounce Rate را بعنوان پارامترهایی برای رتبه دهی به سایت شما در نظر میگیرد که مسئله ای بسیار مهم میباشد، چه زمانی پرش اتفاق میافتد؟ در واقع زمانی که یک مخاطب به سایت شما وارد میشود، به هر دلیلی اگر از صفحه اول سایت شما خارج شود درواقع نرخ پرش یا Bounce Rate پدید آمده است که در رتبه دهی گوگل با شکست مواجه میشوید. مشتری یا خواننده و کاربر سایت وقتی به صفحه اول سایت شما مراجعه کند اگر نگاهی به دیگر صفحات سایت شما نندازد چون که تمام صفحات دارای دامنه یکسانی هستند با خارج شدن از آن صفحه یک پرش اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در صد کلیه بازدیدکنندگان سایتتان که از صفحه اولتان خارج شده و به صفحات بعدی دست پیدا نکردند مشخص شده است، که درواقع حتی روی یک صفحه دیگر نیز از سایت شما کلیک نکرده اند. در مقالات آتی روشهای کاهش نرخ پرش یا Bounce Rate را به شما خواهیم گفت، تا آن هنگام نیز شما عزیزان میتوانید تجربه خود را در به اشتراک بگذارید.
[…] را در نظر سنجیها ایفا میکند و یکی از این نتیجه گیریها Bounce Rate میباشد. برداشت یک کاربر از سایت به موارد مختلفی از جمله […]
نرخ پرش مطلب جالبی بود که تا به حال نشنیده بودم
چه کارهایی باید کرد به جز اینها که نرخ پرش خوبی داشته باشیم؟
جایی هست که این علمها رو به صورت عملی برامون توضیح بده
سایت خیلی خوبی دارین
دورههاتون شروعش از کی هست
با سلام
در قسمت “دورهها” در سایت اعلام خواهد شد .
من که تاحالا نشنیده بودم اما خیلی خوبه
تو این مقاله شما اولین و خیلی خوبه
من سعی میکنم ازا ین به بعد بیشتر تو سایتهایی که بهشون علاقه دارم بمونم که همونجوری که گفتین نرخ پرشش خوب بشه
گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش یا Bounce Rate نکته جالبیه که میتونیم بهش اشاره کنیم
نرخ پرش رو من قبلا نمیدونستم چیه با خواندن این مقاله کامل متوجه شدم خیلی خوب بود