4 کلید تازه در ارتباط با استراتژی بازاریابی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی یکی از مهمترین عواملی است که در دنیای تجارت از آن استفاده میشود، 4 کلید تازه در ارتباط با استراتژی بازاریابی را در این مقاله به شما خواهیم گفت.


استراتژی‌های بازاریابی

در مقاله روز گذشته به معرفی 5 کلید مهم در ارتباط با استراتژی بازاریابی پرداختیم در این مقاله 5 کلید تازه از استراتژی بازاریابی را برای شما شرح خواهیم داد.


  1. برند و هویت برند‌های قوی و قدرتمند

خیلی از افرادی که در زمینه بازاریابی تخصص دارند براین باورند که امکان ارائه سرویس دهی و استراتژی بازاریابی و محصولات تنها با داشتن یک برند قوی ممکن است، برای ساخت این مورد باید سئوی سایت، طراحی سایت، بهینه سازی سایت، فعالیت کامل و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در تبلیغات مرتبط با تجارت اینترنتی بسیار مهم است، و تمامی‌اینها در کنار هم نتیجه ای مطلوب را به دنبال خواهد داشت. برای شروع یک تجارت اینترنتی موفق در مرحله اول ابتدا باید به این نکته دقت کنید که برند شما چیست؟ چه چیزی را به مخاطبان سایتتان ارائه میدهید؟ مدل گفتمان شما با مخاطبینتان در سایت چگونه است؟ اینها همه مسائلی است که در تجارت اینترنتی شما نقش مهمی‌را ایفا میکند، بعد از تمرکز و تشخیص این موارد نوبت به بحث تولید محتوا میشود، همان طور که در مقاله قبل از مدرسه آی تی گفته بودیم ایجاد محتوای مناسب بسیار در تجارت اینترنتی نقش تعیین کننده ای خواهد داشت، همچنین با توجه به تولید محتوای مناسب میتوانیم در سئوی سایت رتبه بالایی را به خود اختصاص دهیم. افراد از طریق تجارت و طراحی سایت به سمت شما می‌آیند، تجارت و افرادی که نمیدانند چه افرادی هستند و چه چیزی از تجارت میخواهند طبیعتا به آسانی نمیتوانند با کاربران تجارت اینترنتی شان ارتباط برقرار کنند، بنابراین همین مسئله باعث میشود که برند پایداری نداشته باشند. حال به مواردی که در یک تجارت اینترنتی تاثیرمیگذارند بحث کنیم: کالا و محصولات، وظایف شرکت، اهداف شرکت، دیدگاه شرکت، برداشت مخاطبین را میتوانیم بررسی کنیم و موارد خارجی که مورد برررسی میتوانیم قراردهیم چگوگی درک افراد از سایتمان و کلیه راههایی که میتوانیم به کاربران سایتمان دسترسی داشته باشیم را بررسی کنیم. همچنین میتوانیم به روی برندی که داریم سرمایه گذاری کنیم، و اگر هدفمان کسب درآمد بالا میباشد برای خودمان سوالاتی را مطرح کنیم و ابزارهایی را برای پاسخ این سوالات برای خود در نظر بگیریم. سوالاتی که میتوانیم در این باره از خودمان بپرسیم این است که تجارت شما چه کاری را انجام میدهد؟ مشتریان شما چگونه افرادی هستند؟ رقبای شما چه افرادی هستند؟ کالا‌ها و سرویس‌های ارائه شده توسط شما چه چیزهایی هستند؟ مشکلات تجارت اینترنتی خود را شناسایی کنید و در بین مشکلاتی که وجود دارد بزرگترین مشکل را پیدا کرده و سعی در برطرف کردن آن برایید. به بررسی تغییر وضعیت شرکت و تجارت اینترنتی خود در 5 سال اخیر بپردازید که در این مدت چه تغییری کرده است؟ آیا رو به بهبود رفته است یا خیر؟ فرهنگ تجارت اینترنتی خود و طراحی سایت خودتان را چگونه وصف میکنید؟ اگر شرکت طراحی سایتی دارید و به اندازه کافی مشتریان خود را جذب نکرده اید بهتر است از خود این سوالات را بپرسید تا تجارت اینترنتی سودمندی را دنبال کنید. هنگامی‌که تحقیقات به اتمام رسیدند میتوانید در این باره بیندیشید که به چه شکلی میخواهید در جامعه ظاهر شوید. توانایی شما باید به اندازه ای باشد که در قسمت تجاری خود به خوبی دیده شوید و کاری بکنید که مخاطبین شما جذب وبسایتتان بشنوند، این کار به شما این امکان را خواهد داد تا موقعیت مناسبی برای برند یا تجارت خودتان فراهم سازید. یک سری موارد است که میتواند به ارتقا در کار بازاریابی شما کمک خواهد کرد، این موارد شامل موارد زیر میباشد:

  • تهیه بروشور
  • طراحی وبسایت و یا طراحی سایت تلفن‌های همراه و یا طراحی اپلیکیشن مناسب
  • نمایش و ارائه کالا‌ها و محصولات داخل وبسایت و ارائه سرویس‌ها در طراحی وبسایت
  • ارائه عملکرد مناسب به روی ارزشها و ارائه سرویسهای مهم طراحی وبسایتتان

توجه به این نکات باعث میشود که طراحی سایت ساده خودتان را به سایتی حرفه ای تبدیل کنید، و به این ترتیب فروش کالا‌های شما برهمگان آشکار میشود و این قضیه کاملا به نفع شماست.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

بنابراین با توجه به هزینه ای که در اختیار دارید برنامه ریزی 6 ماهه برای کار بازاریابی خودتان تهیه میکنید، همچنین توسعه و پیشرفت سایت و تجارتی که دارید با استفاده از موارد زیر انجام میشود:

  • پست الکترونیکی یا ایمیل
  • پست الکترونیکی یا ایمیل به صورت مستقیم
  • شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اجتماعی
  • رخداد‌ها که شامل سخنرانان و میزبانان و شرکت کنندگان هستند.
  • تبلیغات موثر
  • رسانه‌ها که شامل رادیو و تلویزیون، مقاله‌های تجاری، نشر و … میشود.
  • وقایع مهم در طراحی وبسایت

تلفیق روش‌های پرداختی و غیر پرداختی، فقط اینکه به این نکته توجه کنیم که به چه مواردی باید پرداخت و چه مواردی را خیر تنها کافی نیست، که گونه ای از بازاریابی یکسره ای دارید، فرض کنید که دارای کمپین تبلیغاتی هستید، مطمئن شوید که محتوای سایتتان کامل و از نظر گرافیکی بدون نقص میباشد، و در جاهای مختلف قابل پخش خواهد بود. سیستمی‌به نام CRM وجود دارد که برای پشتیبانی از کارهای شما در تجارتتان میباشد. درارتباط با تجارتتان به شما پیشنهاد میشود که موارد زیادی وجود دارد که میتوانید به آنها رسیدگی کنید، وقتی که پایگاه داده ای مختص مخاطبینتان طراحی کنید و به صورت کامل روی آن نظارت کنید که چه کاربرانی ایمیل‌های شما را باز میکنند، قادر به فروش روزانه خود خواهید بود که روز به روز زیاد تر خواهد شد و همچنین به تنهایی از ایمیل انتظار نداشته باشید که هر کدام از ایمیل‌ها باعث یک فروش در طراحی سایتتان شوند، بلکه شما باید با استفاده از ارتباط تلفنی با مشتری خود به صورت مستقیم با کاربر در ارتباط باشید تا بتوانید به هدف نهایی یعنی فروش و یا تجارت دست پیدا کنید. بعد از اینکه فروش را انجام دادید مطمئن شوید که برنامه ریزی درست برای نگه داشتن مشتری خود را انجام دهید، شما موظفید که مشتری خود را برای مثال برای طراحی سایت راضی نگه دارید و انقدر به شما اطمینان پیدا کند که بتواند مشتری‌های دیگری را نیز به شما معرفی کند. جلب رضایت مشتریان سایتتان برای انجام کار در طراحی‌های وبسایت باعث میشود که شما را به مکان‌هایی از سایت که مد نظر شما است راهنمایی کند.


  1. پایه گذاری اولیه

هنگامی‌که تصمیم به شروع یک تجارت یا راه اندازی طراحی سایتی برای خود هستید، ایده‌های خیلی بزرگ و غیر قابل انجام، انتخاب نکنید، بلکه میتوانید از ابتدا با استفاده از مسائلی که منحصر به خودتان میباشد کار را آغاز کنید، یکی از عواملی که در تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است این است که بتوانید کالا‌ها و محصولاتتان را با دیگر سایت‌های رقیب مورد مقایسه قرار دهید. با توجه به موارد گفته شده این را بدانید که بر روی کاربران سایت خود تمرکز کافی را داشته باشید، در ابتدا تجارت و طراحی وب سایت توصیه میشود، که برروی افراد و گروه‌های کوچک تمرکز کافی را داشته باشید. آنها را ببینید و به آنها بنگرید، علایق، نیاز‌ها، آمالهای آنها را مد نظر بگیرید همچنین توجهی به رفتارهای آنها داشته باشید، بنابراین ایجاد ارتباط میان شما و مشتریان طراحی سایتتان هرگز مشکل نخواهد بود، در یک جمله بهتر است بگوییم که با دیدگاه ساده نگاه کنید.


  1. بازاریابی داخلی

یکی از بهترین روش‌های به صرفه و ارزان بازاریابی به صورت داخلی میان مخاطبین سایت برای تجارت شما میباشد. این روش ممکن است نیازمند زمان زیادی برای رسیدن به هدف نهایی شما باشد زیرا روشی است که رسیدن به راه حل در آن و گرفتن نتیجه صحیح به صورت سریع انجام پذیر نیست. خلاصه که نتیجه بازاریابی داخلی جذب و افزایش کاربران وبسایت شما خواهد بود توام با تجارتی با کیفیت بالا. کلیه زحمات و وقتی که بابت وبسایت خود بگذارید نتیجه اش به تجارتی در صدر جدول بالاست که میتواند به راحتی به رقابت با رقبای شما قرار بگیرد.


  1. برنامه ریزی کامل و قوی بروی بودجه

دقت به این نکته مهم است که فراموش نکنید که بر روی کلیه بودجه خود نظارت کامل را داشته باشید، زیرا در غیر این صورت سرمایه خود را به راحتی از دست خواهید داد. مهم این نیست که از چه طریقی میخواهیم با مخاطبین سایتمان ارتباط برقرار کنیم، بیشتر زمان خود را صرف تجارت خود کنید که چگونه میتوانید درآمدتان را صد چندان کنیدهمچنین توجه داشته باشید که هیچوقت ریسک نکنید یا اینکه بخواهید تجارت خود را بر پایه حدس و گمان پیش ببرید. گاهی اوقات امکان دارد که شما از MS Excel بعلت ثبت میزان بودجه و ذخیرا آن در ارتباط با کلیه هزینه‌هایتان پرداخت کنید، اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای این کار لازم است بصورت دائم و روی اصول آنها را اصلاح کنید. به همین دلایل میتوانیم از مشکلاتی که ممکن از در آینده اتفاق بیفتد جلوگیری کنید. شما میتوانید با طراحی نمودار ساده ای روی کلیه برنامه‌های بازاریابی را داشته باشید. در برنامه ریزی‌هایی که انجام میدهید بر دو مورد باید توجه داشته باشید: 1 – مواردی که باید هزینه بشود. 2 – هزینه‌های ضروری و الزامی. همچنین هنگامی‌که در برنامه ریزی‌هایتان به مشکل برخورد کردید سعی کنید هر چه سریع تر در صدد حل آن برآیید.

 

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

19 دیدگاه

شما چه فکر می کنید؟