آموزش رایگان
اگر بخواهیم بگوییم که آموزش رایگان از چه تاریخی ابداع شد میتوانیم بگوییم که در اصل پانزدهم انقلاب شاه و مردم آموزش رایگان پدید آمد، همچنین میتوان گفت که در هشت سال اول تحصیل بود که طبق آن آموزش در سازمانهای آموزشی در کشور همچون دبستانها، دبیرستانها، دانشگاهها، آموزش برای بزرگسالان و … بوجود آمد.
بر همین اساس به مدت هشت سال اولین آموزش و پرورش در کل کشور بصورت اجباری شکل گرفت و این روال به صورت رایگان بود. با توجه بر این اساس هفت میلیون ایرانی تحت پوشش کامل آموزش بصورت رایگان قرار گرفتند که حدود شش میلیون نفر از این افراد بصورت رایگان تغزیه شدند.

آموزش رایگان
رفته رفته با پیشرفت علم و درخواست بیش از حد افراد دورههای آموزشی خصوصی پدید آمد که استادان مجرب دراین مکانها شروع به تدریس میکردند، بنابراین افراد تصمیم به اخذ هزینه در کنار زمانی که برای کارآموز و هنرجویان خود گرفتند و اینبار آموزشها بصورت آموزش رایگان نبود.
آموزش رایگان در ابتدا برای اینکه افراد شناخت لازم برای نظام آموزشی پیدا کنند بوجود آمد، و این کاملا به نفع مردم بود، زیرا اگر از همان اول کلاسها و آموزشها را در مقاطع مختلف با هزینه همراه میکردند، طبیعتا میانگین افرادی که به این آموزشها روی میآورندند، نصف این نتایج بدست آمده هم نبودند.

آموزش رایگان
اما با گذشت زمان در سازمانها و اماکنی که بصورت خصوصی به آموزش میپرداختند، بجای آموزش رایگان به آموزش پولی همراه شدند، که اساتید برای در اختیار دادن تجربیان و علمشان به افراد بتوانند از آنها در ازای کارشان هزینه ای را دریافت کنند.
اما پس از مرور زمان و هم اکنون که برخی از اماکن و دورههایی آموزشی هستند و بر روی تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین محصولات یا دورههای آموزشی خود از بکار بردن بعضی از جملات همچون: آموزش رایگان دورههای …، آموزش رایگان نصب …، آموزش رایگان در کوتاهترین زمان، آموزش رایگانهای گوناگون که آنها را در معرض دید افراد قرار میدهند.
دلیل نوشتن جملاتی که در آنها آموزش رایگان وجود دارد، چیست؟
گاهی شما ممکن است با همچنین جملاتی برخورد کرده باشید، که در آنها نوشته شده باشد آموزشها در سمینار…، یا هر جمله ای که در کنار کلمات “آموزش رایگان” قرار گرفته باشد، و با خود لحظه ای به فکر فرو رفته باشید که حتما این جمله صحت ندارد، و ساده از آن گذشته اید.
حال بهتر است به شما بگوییم که اینطور نیست افراد برای اینکه بخواهند، خلاقیت، آموزش، فروش و … خود را در معرض دید قرار دهند ممکن است از آموزش رایگان در مراحل اولیه استفاده کنند.
این به این معنا نیست که همچین موضوعی وجود ندارد، در مراحل اولیه آموزش بصورت رایگان است و با این آموزش رایگان افراد به کلاسها، دورهها، سمینارها و سازمانهایی که شما در آن مشغول فعالیت هستید روی میآورند، در دورههایی که بصورت آموزش رایگان است مینشینند و پس از مرور زمان خود را مورد ارزیابی قرا میدهند که آیا علاقه ای به شرکت در این دورهها خواهند داشت یا خیر؟
پس برگزاری آموزش رایگان یک توافق دو طرفه ای است میان استاد و شاگردان، که این توافق اگر بصورت صحیح اجرا شود و دورههایی که بصورت آموزش رایگان سودمند باشند، هر دو طرف از این توافق سودمند شده اند، زیرا هم استادی که به تدریس میپردازد میتواند کلاسهای بعدی را با اخذ هزینه به شاگردان پیشنهاد دهد.
هم شاگردان خود را مورد ارزیابی قرار میدهند و میتوانند در صورت تمایل در کلاسهای بعدی و آموزشهای بعدی شرکت کنند. همچنین یکی دیگر از دلایل آموزش رایگان این است که رابطه ای میان شاگردان و اساتید بوجود میآید که بعلت آشنایی با روشهایی که اساتید در کارشان استفاده میکنند، میتوانند شاگردان و مراجعین بیشتری را به سمت خود جذب کنند و این به نفع هر دو طرف میباشد.
یکی از مواردی که در آموزش رایگان مهم است این است که بدانیم چه راهکارهایی را باید انجام دهیم تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم؟
تشکیل تیم مشاوره
ابتدا بهتر است برای ارائه آموزش رایگان خود یک تیم مشاوره تشکیل دهید که توسط این تیم مشاوره بتوانید به دیگران بصورت جامع و کامل توضیح دهید که نحوه آموزشهای شما به چه شکل میباشد.
نحوه کار
همچنین یکی از مواردی که در آموزش رایگان توسط تیم مشاوره شما بسیارهائز اهمیت است این است که بدانید آیا تیم مشاوره شما آیا کلیه جوانب فعالیت و آموزش شما را برای مراجعین مورد بررسی قرار میدهد یا خیر؟
زمانبندی
زمانبندی یکی از مهم ترین مواردی است که در آموزش رایگان وجود دارد، زمانبندی اجرای یک آموزش بسیار مهم است.
عوامل اجرایی آموزش رایگان
یکی دیگر از عواملی که در ایجاد دورههای آموزشی حائز اهمیت است این است که آیا اجرای این دورههای آموزشی همانطور که در تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین نوشته شده است، میباشد؟ یا خیر؟
شما بهتر است در تبلیغات خود چه بصورت آنلاین و چه بصورت آفلاین حقیقت را ضمیمه کار خود قرار دهید، برای مثال اگر میخواهید در آموزشهای خود تعمیرات تخصصی موبایل را بصورت رایگان آموزش دهید، در دورههای آموزشی که برای افراد درنظر میگیرید تنها تعمیرات تخصصی مبتدی را آموزش ندهید. یا اگر هدف شما تعمیرات مبتدی موبایل است در تبلیغاتی که برای دورههای آموزشی خود انجام میدهید، همین را بنویسید.
زیرا این یک نمره منفی به کار شماست که باعث کاهش ناگهانی مراجعین شما خواهد شد.
فراموش نکنید که صداقت در هر کاری نتیجه ی مطلوبی بدنبال خواهد داشت، برای مثال شما میتوانید در تبلیغات خود به تعمیرات موبایل بصورت مبتدی به صورت رایگان اشاره کنید و با استفاده از تیم مشاوره ای که برای کار خود تشکیل داده اید، مشاورین برای مراجعین توضیحات کامل را بدهند که تعمیرات تخصصی موبایل هزینه ای را شامل میشود.
با این کار هم صداقت خود را به مراجعین ثابت کردید هم باعث میشوید که آنها با انگیزه ی رایگان بودن کلاس اول و روش تدریس صحیح توسط اساتید به ثبت نام در دورههای بعدی شما شرکت خواهند کرد.
با دیگر مقالات مدرسه آی تی همراه باشید…
بابت این مقالتون طراحی سایتی رو راه اندازی کردم و یه سری آموزشها مثل شما به حالت رایگان تو سایتم گذاشتم خیلی استقبال شد یک دنیا تشکر از شما مهندس
با سلام من استاد دانشگاه پیام نور هستم اما خیلی چیزا از سایت شما به علمم اضافه شد . پیام دادم تشکر کنم خیلی خوب بود
بدک نیست بهترم میشه ؟
very nice
سپاس
محشره
درواقع برای جذب مشتری باید تو مراحل اول تبلیغات رایگان انجام بدیم؟
با سلام
اگر این کار را انجام بدهید بهتر است .
خیلی سایت خوب و زیبایی دارید و محتوایی که توی سایتتون گذاشتید فوق العادست
برای ارائه آموزش رایگان یک تیم مشاوره تشکیل دادیم و توسط این تیم تونستیم خیلی سلیقهها و نظرات رو منتقل کنیم و خیلی خوب بود
من دورههای رایگان راه انداختم و بعد از اون تونستم خیلیا رو به سمت خودم جذب کنم و ادامه کارم رو انجام بدم