چگونه با محتوا کاربران را تحریک کنیم ؟

تجارت الکترونیک

تولید محتوا یکی از مهمترین مسائلی است که برای اینکه کاربر بخواهد بین تمامی محصولات، محصول شما را خریداری کند، شمارا انتخاب کند. تولید محتوا دارای ترفند هایی است که ما در این مقاله آموزش دادیم، پس همین حالا برای یادگیری اقدام کنید

اگر بخواهیم مخاطبانمان را تحریک کنیم که بین کلیه محصولات عرضه شده در اینترنت توسط افراد دیگر، محصولات ما را خریداری کنند چه مراحلی را باید طی کنیم؟ چه کار‌هایی باید انجام دهیم که این انگیزه را در مشتری ایجاد کنیم که چرا باید از ما خرید کند  باید از کجا شروع کنیم ؟ چه کارهایی باید انجام بدیم که مخاطب ما رو بپذیره و ما رو به دیگران پیشنهاد کنه ؟ از چه کلمات و عباراتی استفاده باید استفاده کنیم ؟


کارهای لازم برای ایجاد محتوای مناسب که باعث تحریک کاربر خواهد شد:


درد

درد مخاطب رو تحریک میکنه یعنی وقتی رو درد یا نقطه ضعف مخاطب کار میکنید باعث میشه که مخاطبین برای تولید محتوای شما به سمتتون بیان، که این تنها مربوط به صفحات فروش نمیشه سوشال هم میتونه باشه. برای این کار میتونیم از به حد اکثر رسوندن درد استفاده کنیم یا به حد اقل رسوندن اون، یک سری کلمات وجود دارند که به صورت غیر مستقیم در آنها درد وجود داره، برای مثال “پزشکی قانونی” برای مثال شخصی فوت کرده، مرگ وی طبیعی نبوده و به دلیلی اطرافیانش به پزشکی قانونی مراجعه میکنن، این کلمه ای است که به خودی خود دارای درد است. کلمه دیگه “بچه‌های سرطانی” اگر بخواهید درد رو در محتواتون بیارین باید سراغ همچین محتوایی برین. که ایجاد درد در مخاطب یکی از مهمترین عواملی است که در تولید محتوا باعث تحریک کاربر میشه.

img-post_id-number_img


ترس

برای مثال فیلم‌های ترسناکی وجود دارد که خیلی از افراد اونها رو مشاهده کردن، برای مثال “فیلم اره” که در بخش‌های اصلی فیلم که ترس برانگیز است از واژه‌هایی استفاده میکنند به همراه موسیقی زمینه که مخاطب رو میترسونه که معنی این عبارات “ثانیه‌ها نزدیک میشن” هست، در واقع از محتوای بصری استفاده میکنه برای تحریک کاربر خود و خیلی از سایتهای اینترنتی از این روش برای کارشون استفاده میکنن که از این طریق ایجاد ترس رو در مخاطبین به وجود بیارن. شما برای این کار از چه روشی استفاده میکنید ؟

“تا ساعت 12 شب”،”فقط همین امروز”،”غذای خانگی مامان پز-تهیه عشق ازخانه” و … اینها کلماتی است احساس برانگیز که مشتری رو جذب میکنه که از شما خرید کنه، مورد دیگری که باعث تحریک کاربر میکنه جاییه که اون رو خطاب قرار میدین برای مثال”همین الان به صورت خصوصی”، “فقط برای تو” این یعنی مخاطب من فقط تویی و برای تولید محتوا بسیار خوبه. کلمه “خصوصی”، “اختصاصی”، “انحصاری”، اینها کلماتی است که روان شناسان استفاده میکنن. افرادی که به روان شناسان مراجعه میکنند معمولا دارای مشکلی هستند، یعنی فهمیدن یه مشکلی دارن و از همه مهم تر اینکه فهمیدن به کمک نیاز دارن، کلمه “کمک”، کلمه ای دیگر است که باعث تحریک کاربر میشود.

در مقاله ای نوشته شده حقیقت عجیب تله کملمات در مغز منطقی :


معما


موفق


تازه


اکنون


سوال


شگفتی


اعداد


اجبار

اینها کلمات تحریک کننده مخاطبانتان هستند، که باعث تحریک کاربر میشوند ممکن است که واکنشی نداشته باشه اما یه مکثی روش داره. خوبه که در کلمه معما از کلماتی مانند “راز، قبلا نمیدانستید، عجیب” و … استفاده کنید.

در ارتباط با کلمه موفق از واژه ای مانند”موفقیت جدید” میتوانیم استفاده کنیم همچنین از کلمه تازه و جدید ، یعنی تا حالا همچین محصولی نبوده از الان به بعد این محصول وجود داره و باز باعث تحریک کاربر خواهد شد، هم میتوانیم استفاده کنیم و کلمه ای مربوط به اکنون است از کلمه ی “همین حالا”،”همین امروز”و… میتوان استفاده نمود.

کلمه “سوال” میتوان در کلماتی همچون”چه چیزی؟”،”چه زمانی”،”چرا”،”چگونه” استفاده کرد برای مثال چگونه موفق شویم؟ ، در ارتباط با کلمه “شگفتی” نیز میتوان از واژه‌های “شگفت انگیز”، “نفسگیر”،”خارق العاده”و … استفاده نمود و … البته ناگفته نماند که علاوه بر تبلیغات در سایت و شبکه‌های اجتماعی و … بیشتر مناسب برای گذشته بودند که دیگه خیلیا ازش استفاده کردند، انقدر نادرست استفاده شدند که کاراییشون رو کم کم دارن از دست میدن. در گذشته اگر میدید در جایی نوشته شده “5 راز موثر در …” حتما کلیک میکردین اما هم اکنون فکر میکنین که دیگه اینطور نیست و در اون مقاله 5 راز ساده و معمول که میدونستین رو نوشته ، ولی باز با این اوصاف خیلی از مقالات یا محصولات هستند که از این کلمات استفاده میکنند و کاملا حقیقت دارند و باعث تحریک کاربر خواهند شد و باعث کشش کاربر به محصول شما میشود. در ارتباط با واژه “اعداد” نیز میتوانیم مثال “7 مکان دیدنی که تا قبل از مرگ باید ببینید چیست؟”، خود کلمه “باید” باعث تحریک کاربر در تولید محتوا میشود.


محتوای همیشه سبز

اینها محتوایی هستند که همیشگی هستند و همیشه روی کاربر تاثیر میگذارند مثل گلدون مصنوعی که توی خونه هست ممکنه عادی بشه اما باز جای خودش رو داره و روی محیط تاثیر میزارن.


آموزش


سرگرمی


راهنمایی


داستان

اینها قسمت‌های مختلف محتوای همیشه سبز هستند.

آموزش: اگر کسب و کاری دارید میتونید به کاربرتون آموزش بدین و تولید محتوا کنید.

سرگرمی: سرگرمی‌هیچ وقت قدیمی‌نمیشن، هیچوقت تکراری نمیشن.

راهنمایی: قدم به قدم میتونین مخاطب رو در تولید محتوا استفاده کنیم و کاربر را راهنمایی کنیم.

داستان: داستان نیز مانند سرگرمی‌هیچوقت قدیمی‌نمیشن و همیشه قابلیت استفاده را دارند.

پس فراموش نکنید که اینها همگی از جمله مواردی هستند که در تولید محتوا و تحریک کاربر استفاده میشوند.

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

7 دیدگاه

شما چه فکر می کنید؟