ما تا کنون با چگونگی ثبت نام در گوگل آنالیتیکس آشنا شده ایم حال با نحوه کار با گوگل آنالیتیکس، ثبت نام سایت مان درون آن و در آخر با نحوه راه اندازی اولیه این ابزار که یکی از ابزارهای تحلیلی و کاربردی گوگل میباشد، آشنا شده ایم. کلیه این فعالیتها فقط یک شروعی ایست برای رسیدن به دادههای آماری ارزشمند گوگل آنالیتیکس که در نتیجه آغاز کار ما میباشد.
ما در این مقاله سعی کردیم که بصورت خلاصه و کوتاه به شما آموزش دهیم که چگونه دادههای آماری گوگل آنالیتیکس را میتوانید رویت کنید و برای این کار از کدام قسمت قادر هستید این دادههای ارزشمند را استخراج کنید و برای بهتر شدن نحوه عملکرد وب سایت و استراتژیهایمان از آن استفاده نماییم.
گوگل آنالیتیکس مناسب برای بازاریابان و وب مسترها میباشد، پس با مدرسه آی تی همراه باشید.
نحوه دستیبابی به دادههای آماری گوگل آنالیتیکس
اگر کلیه روشهایی که در گذشته با آن آشنا شدید را به خوبی انجام داده باشید و همین طور برای دریافت اطلاعات تازه، حدودا یک روز از زمان نصب و راه اندازی این ابزار تحلیلی به روی سایت خود کمیصبور باشید، زیرا شما میتوانید به راحتی دادههای آماری ارزشمند سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.
نحوه کار با گوگل آنالیتیکس به این صورت است که با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید
کلیه گزارشات آماری را به صورت دقیق و کاملا کاربردی را در بیشتر از پنجاه گونه مختلف به شما نمایش میدهد که بتوانید با مراجعه به بخش Reporting و کلیک روی گزینههای گوناگون منوی ثابت سمت چپ به این ابزار تحلیلی دسترسی کامل داشته باشید.
نحوه کار با گوگل آنالیتیکس
یکی از قسمتهای اصلی که امروز مدرسه آی تی سعی دارد آن را برای شما بازگو کند، قسمت بخش Audience Overview یا همان بررسی اجماعلی کاربران میباشد، شما به راحتی میتوانید با یک کلیک روی گزینه Overview از منوی Audience، به گزارشات دسترسی کامل داشته باشید.
اینک همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، از طریق این گزارشات میتوانید به داده ارزشمند از سایت خود دست پیدا کنید که این دادهها شامل موارد زیر میباشد.

نحوه کار با گوگل آنالیتیکس
پارامترهای گزارشات مهم گوگل آنالیتیکس
- Sessions: تعداد سشنها و یا همان جلسات کاربران
- Users: تعداد کاربران
- Pageviews: تعداد بازدید از صفحات
- Pages / Sessions: تعداد صفحاتی که هر کدام از سشنها مشاهده کرده اند
- Avg. Session Duration: مدت زمان میانگین هر سشن
- Bounce Rate: نرخ پرش
- New Sessions: سشنهای جدید در بازه زمانی مشخص
در مقالات آینده مدرسه آی تی به تفصیل به شناسایی و بررسی هر کدام از این پارامترها و همینطور گزارشات مهم گوگل آنالیتیکس خواهیم پرداخت.
شما چه فکر می کنید؟