استراتژیهای مهم بازاریابی که کاربرد همیشگی دارند
هدف از بازاریابی چیست؟ در بازاریابی به چه مواردی باید توجه کنیم؟
هدف از بازاریابی قدرت درک از ارائه خدمات و محصولاتی است که متناسب با نیاز مشتریان ما باشد، یعنی به زبان ساده تر میتوان گفت بدانیم که مشتری ما چه سرویسی را لازم دارد چه نوع محصولی را احتیاج دارد و به آن مشتری خدمات لازم فروش این محصولات را بدهیم. با طراحی سایت و راه اندازی آن ممکن است که تبلیغات به عمل آمده توسط شما در آن سایت شما ما به بالاترین نقطه برساند و پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشید، اما گاه با مشکل مواجه میشوید، برای مثال به شرایط اقتصادی نا مناسبی برخورد خواهید کرد و این به معنای این است که تجارت الکترونیکی موفق یا ناموفقی داشته اید. برای دستیابی به موفقیت نیاز به نگرش مثبت داریم، اینکه بخواهیم منفی فکر کنیم و مدام از جملات منفی استفاده کنیم قطعا شما را زمین خواهد زد ما تمام تلاشمان را باید بکنیم تا در زمینه تجارت الکترونیک موفق باشیم، باید بازاریابی تجارت الکترونیک را به بهترین شکل انجام دهیم، مثال مناسبی که در این مقاله برای شما میتوانم بزنم این است که اگر تجارت الکترونیکی داشته باشیم ولی این تجارت بدون استراتژی باشد گویی میخواهیم به سفری برویم اما آدرس و نقشه مقصد را نداریم، پس قطعا راه را گم خواهیم کرد و با مشکل مواجه خواهیم شد و انگیزه مدرسه آی تی از نوشتن این مقاله روشن کردن شما در زمینه استراتژیهای بازاریابی برای گم نشدن تا مقصد میباشد.
- استراتژی بازاریابی در شرکتها و تجارتهای مختلف نیز به موارد گوناگونی بستگی دارد: این که محصول شما چیست؟ نوع تجارت الکترونیکی شما به چه گونه است؟ بازار تجارت الکترونیکی شما به چه نحوی است؟ سوالاتی است که باید به آن پاسخ داد، در بیشتر مواقع تمامیموارد گفته شده به مسائل اقتصادی بستگی دارد، ما در این مقاله به جرات میگوییم که بیشتر مشکلات و بودجه از استراتژی ارتباط مستقیم با بازاریابی دارد و بر روی آن تاثیر زیادی میگذارد. برای گرفتن نتیجه بهتر و نزدیک شدن به هدف باید بدانیم که استراتژی بازاریابی باید در حول تجارتی خاص و منحصر به فرد انجام شود و برای انجام این کار باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:
- هدف از تجارت الکترونیکی شما چیست؟ تجارت شما مناسب برای چه افرادی میباشد؟ که باید با پاسخ به این سوالات نوع بخش بازار تجاریتان را مشخص کنید.
- شما چه تفاوتهایی بار رقیبانتات خواهید داشت؟ که تبلیغات برای فروش شما باید فقط مختص تجارت خودتان باشد، usp شما.
- چه علتی وجود دارد که افراد مختلف محصولاتشان را از شما خریداری کنند؟ و آیا افراد با خرید کردن از سایت شما که یک تجارت الکترونیک میباشد بهره ای خواهند برد؟
- چه کارهایی باید انجام دهید که تجارت الکترونیکی شما متمایز از رقبانتان باشد؟
اینها سوالاتی است که باید به آنها را در ذهن خودتان مرور کرده و پاسخی مناسب برای تمامیآنها پیدا کنید تا به پیشرفت شما کمک کند. هنگامیکه این 4 آیتم را مد نظر داشته باشیم، میتوانیم هر گونه تجارتی را تحلیل و بررسی کنیم و بدانیم چه کارهایی را در مورد بازاریابی آن باید انجام دهیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم. ما به شما کمک خواهیم کرد تا دستورالعملهای لازم و راهنماییهای سودمند را برای داشتن استراتژی بازاریابی موفق انجام دهید تا به تجارت الکترونیکی موفقی برسید و زمینه را برای رشد تجارت خود فراهم سازید. در این مقاله مدرسه آی تی به شما کمک خواهد کرد که نه با استفاده از تجربیات تکنولوژیهای تجربی بلکه با استفاده از نتایجی که استراتژیهای موفق در مرور زمان خوشان را اثبات کرده و در تمامیموارد نتیجه بخش بودند را به شما معرفی کنیم.
تمرکز
در اولین مرحله میبایست کاربران تجارت الکترونیکی و سایتتان را برای بازاریابی مشخص کنید، سعی در راضی نگه داشتن تمامیکاربران خود نداشته باشید چون این فکر شدنی نیست و یکی از دلایل آن این است که طراحی سایت شما برای تمامیاشغال و مکانها مناسب نیست. جای دارد که در این بحث به نقل قولی از کتاب Sally Hogshead با نام Facinate بپردازیم. بخشی از این کتاب در این باره است که “اگر که از کاربران تجاری سایتتان واکنشهای منفی دریافت نکنید، بنابراین هیچ کس را شگفت زده نمیکنید ” کوهی از یخ هم در یک شب یخ نمیبنند به همین علت شما توانایی این را ندارید که تمامیکاربرانتان را راضی نگه دارید، برای نزدیک شدن به این کار باید با استفاده از مسائل کوچک کمک بگیرید و برروی این مسائل تمرکز کافی را داشته باشید و سپس آن را گسترش دهید، برای مثال فیس بوک اوایل فقط برای دانشجویان دانشگاهها طراحی شده بود ولی هم اکنون اگر یک نگاهی به این شبکه اجتماعی بیندازید متوجه تغییر مخاطبین آن خواهید شد. براحتی میتوان گفت که امروزه اکثر اطرافیان خودمان دارای اکانت فیس بوک هستند، این مثال روشنی از تمرکز برروی کاربران و تغییرات در تعداد و انواع آنها برای شما میباشد. همچنین شما میتوانید برای مطالعات بیشتر از مقاله The Niche Notebook استفاده کنید.

تجارت الکترونیکی
شبکه و رسانههای اجتماعی
یکی از راههای موثر برای جذب مشتریان و نگهداری آنها این است که میتوانید در داخل شبکههای اجتماعی و رسانههای اجتماعی با آنها در ارتباط باشید، این کار یکی از روشهای موثر و کاربردی برای شروع یک تجارت بزرگ میباشد، این روش یکی از روشهای ارزان میباشد که گاهی اوقات هم رایگان بوده است و مقرون به صرفه خواهد بود. ساخت و طراحی برند تجاریتان در طی این تعامل به صورت گام به گام به نوبه خود تمرینی است برای گرفتن نتایج مطلوب در مدت زمان طولانی تر برای آینده تجارت الکترونیکی شما.
تولید محتوا و کنترل کیفیت محتوا سایتتان در تجارت الکترونیک
یکی از مهمترین و موثر ترین راههای جذب مشتری بحث تولید محتوای سایت است، ترجیحا افرادی فقط در خصوص تولید محتوا باید در شرکت طراحی سایت برای تجارت الکترونیکی شما وجود داشته باشند، تا توسط این محتوا بتوانیم سئو سایت خود را قوی کنید، محتوای سایت تنها محتوا نمیباشد بلکه موفقیت در شبکههای اجتماعی، پیشرفت در سایت و بهینه سازی سایت نیز هستند. کلیدی که بسیار مهم است این است که محتوایی که در تجارت الکترونیکی خود قرار میدهید باید صحت داشته باشد، و اینکه آیا محتوای درون سایتتان ارزش این را دارد که آن را به اشتراک بگذارید؟ خودتان را جای کاربران سایتتان قرار دهید اگر شما جای آنها بودید از سایتتان بازدید میکردید؟ چه دلیلی میتواند وجود داشته باشد تا مخاطبین از سایت شما بازدید کنند، بازدید توسط مخاطبین شما صورت میگیرد در صورتی که سایت شما بسیار خوب و از محتوای بسیار عالی برخوردار باشد.
از کلیه مواردی که پایه بازاریابی را میسازد نهایت استفاده را کنید.
هدف در این بخش این است که کلیه موارد را مورد امتحان و بررسی قرار دهید. اگر بخواهید بازاریابی از راه بهینه سازی سایت و سئو سایت پیش بگیرید، شبکههای اجتماعی را در طراحی سایت و تجارت الکترونیک خود مورد پوشش و حمایت قرار بدهید.
تبلیغات
هنگامیکه سایت خود را طراحی کردید، پس از بهینه سازی و به روزرسانی و تولید محتوا که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم برای کسب درآمد به تبلیغات برای افزایش کاربران تجارت الکترونیکی خود مشغول شوید. بنابراین میتوانید برای تجارت الکترونیکی خود در طراحی سایتتان روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید. مطمئن باشید برای هر کاری نیاز به تبلیغات است تا در میان افرادی که به شما و تجارت شما نیازمندند معرفی شوید. تبلیغات گاه به صورت رایگان انجام میشود گاه به صورت پولی. البته به این نکته توجه داشته باشید که فکر نکنید تنها تبلیغات پولی نتیجه بخش خواهد بود، نه اصلا این طرز فکر صحیح نیست زیرا ممکن است گاهی با استفاده از تبلیغاتی که به صورت رایگان هستند مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی بتوانید نتیجه بیشتری هم بگیرید اما بهتر است که هر دو تبلیغ را در کنار هم قراردهید تا بتوانید به نتیجه مطلوبتان دست پیدا کنید.
در این مقاله از مدرسه آی تی به معرفی 5 کلید از استراتژیهای مهم بازاریابی پرداختیم با ما در روزهای آینده همراه باشید که درمقالات بعدی به معرفی کلیدهای بعدی در این زمینه خواهیم پرداخت.
bakhsh tablighat mitoone tasire ziadi mitoone bezare
شبکههای اجتماعی خیلی میتونه به بازاریابی و کسب و کار رونق بده
thanks a lot for your website
ممنون از شما
your site is veryyyyyyyy goooooooooood
تمرکز مهمترین اصل توی بازاریابیه که بدونیم رو چه کارهایی باید تمرکز کنیم
salam man ye bazaryabam ke maghale hatoon baese pishraft dar karam shod
سایتتون خیلی نوشتههاش تخصصیه بعضیهاشو متاسفانه ما که در زمینه تجارت الکترونیک سر رشته نداریم متوجه نمیشیم