- تلفیق تبلیغات آفلاین و آنلاین
- تلفیق تبلیغات بصورت آفلاین و شبکههای اجتماعی
- رابطه متقابل میان تبلیغات آفلاین و آنلاین
- بهتر است در تبلیغات آفلاین حد اقل آیکونهایی از رسانههای اجتماعی قرارگیرد.
- گذاشتن هشتگها و بازاریابی که به تبلیغات شما مربوط میشود.
- تفیق تبلیغات به صورت آفلاین و تکنولوژیهای آنلاین دیجیتالی
- کدهای QR
- استفاده در کارت ویزیت با استفاده از کدهای QR
- ارتباط میان دنیای مجازی و غیر مجازی توسط عنوانی با نام واقعیت افزوده
- نتیجه گیری
تلفیق تبلیغات آفلاین و آنلاین
برخلاف تصور بعضی افراد که فکر میکنند تبلیغاتی که به صورت آفلاین انجام شده است، بعنوان مثال تبلیغات بر روی بیلبورد، تبلیغات رسانه ای، تبلیغات در تلویزیون و رادیو و… موثر نیست، در اشتباه هستند زیرا امروز عصر تبلیغات میباشد، و تفاوت آن با گذشته این است که تبلیغات آفلاین با یک رویداد تازه جریان پیدا کرده است. بهتر است بگوییم این رویداد سبب شده که بازاریابی مدرن نقش مهمیرا ایفا میکنند.
تبلیغات به صورت سنتی، به همراه یک رابط به یک نتیجه مطلوب رسیده است، و این رابط تلفیق تبلیغات آفلاین به تبلیغات آنلاین میباشد که باعث شده روشی جدید در بازاریابی به وجود بیاید.
تلفیق تبلیغات بصورت آفلاین و شبکههای اجتماعی
همانطور که مشاهده میکنید، رسانههای اجتماعی در عرصه بازاریابی جایگاه خوبی دارند و دارای پیشرفت روزافزون میباشند و همینطور میان عموم و روابط عمومیتاثیر بسزایی دارند، بنابراین مکمل تبلیغات آفلاین هستند.
بنابراین امروزه عموم افراد با گونههای تلفیق دنیای آنلاین و آفلاین رو به رو شدند و حال برای گرفتن نتیجه مطلوب و رسیدن به هدف نیازمند تبهری خاص در زمینه تلفیق تبلیغات آفلاین با تبلیغات آنلاین هستیم.
ممکن است درک بازدید کنندگان از تبلیغات به اندازه کافی نباشد، بنابراین میتوانیم با جملات تاثیر گذار و تاکید فراوان پیرامون تبلیغات مورد نظر توضیحات بیشتری را در رسانههای اجتماعی نمایش دهیم.
زمانی وجود دارد که بازدید کنندگان رسانههای اجتماعی برای به دست آوردن اطلاعاتی در ارتباط با موضوع مورد نظر، به جستجو در این رسانهها میپردازند، دلیل این جستجو این است که بازدید کننده بتواند از جزییات کامل درخصوص موضوع مورد نظر حتی در محیط پیرامون خود، برای مثال (بیلبورد و تبلیغاتی که در محیط پیرامون) صورت میگیرد، بتواند به جزئیات نهایی دست پیدا کند. درواقع کاربر از تبلیغات آفلاین نیز برای کار خود استفاده میکند.
میتوان گفت که افرادی که آگهی دهنده بصورت آفلاین هستند باید بدانند که کاربران امروزی بیشتر در تبلیغات آنلاین به دنبال خواسته ی خود هستند و حتی ممکن است که به تبلیغات بصورت آفلاین توجه خاصی نداشته باشند، و یا اگر تبلیغات آفلاین مورد رضایت آنان بود، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در انتخاب مورد نظر به فضای آنلاین مراجعه خواهند کرد و در فضای آنلاین تایید نهایی را خواهند کرد.
برخی از کاربران که مخاطب شما هستند ممکن است بعلت نوع افکار و زندگیشان هیچ ارتباطی با دنیای آفلاین و تبلیغات مربوط به آن نداشته باشند، اما باید به نکته توجه داشت که به هر عنوانی اگر این گروه از افرادی که به تبلیغات آفلاین مانند تبلیغات در رسانهها، تلویزیون، تبلیغات بیلبورد و … سرو کار ندارند را از وجود خدمات و محصولاتی که داریم محروم سازیم.
این نکته را که بسیار مهم است همیشه باید در نظر بگیریم که تبلیغات آنلاین یک مکمل مطلوب برای تبلیغاتی که به صورت آفلاین وجود دارند میباشند. بنابراین بهتر است که برای گرفتن نتیجه مطلوب بجز هدف تبلیغات بصورت آفلاین میتوانید در شبکههای مجازی و دنیای آنلاین نیز تبلیغات خود را گسترش دهید.
رابطه متقابل میان تبلیغات آفلاین و آنلاین
میتوان گفت که رابطه مستقیمیمیان دنیای مجازی و دنیای غیر مجازی وجود دارد که این دو میتوانند تکمیل کننده یکدیگر بوده و به هم این امکان را بدهند که تبلیغات در دنیای مجازی میتواند کمک حال تبلیغات در دنیای غیر مجازی باشد و همینطور بلعکس. نتیجه این عمل این است که مخاطبان با کمک این دو نوع رابطه میتوانند به راحتی تصمیم درست را بگیرند.
برای پدید آوردن یک رابطه دو طرفه بین تبلیغات آنلاین و آفلاین باید به نکات زیر توجه کرد.
بهتر است در تبلیغات آفلاین حد اقل آیکونهایی از رسانههای اجتماعی قرارگیرد.
آگهی دهنده بهتر است اگر بصورت آفلاین به تبلیغات آگهی خود میپردازد وجود خود را در رسانههای اجتماعی اعلام کند، تا بجز تبلیغاتی که در سطح آفلاین مانند تلویزیون و بیلبورد و … وجود دارد، کاربر یا مخاطبین بتوانند از این طریق به اطلاعات مربوطه به تبلیغات شما دسترسی پیدا کنند.
گذاشتن هشتگها و بازاریابی که به تبلیغات شما مربوط میشود.
ممکن است اگر شما یک مجری تبلیغات آفلاین باشید هرگز به کارهایی که یک بازاریاب مدرن در بازاریابی خود در اینترنت انجام میدهد نپردازید، این کار ممکن است ایجاد کلمات کلیدی مرتبط با آن تبلیغات برای به کسب و کار باشد و این دیدگاه با دیدگاه بازاریابی مدرن متفاوت است.
یک طراح و تبلیغ کننده باید تسلط کافی به بازاریابی اینترنتی داشته باشد به طوریکه با کلمات کلیدی برای سئو، یعنی اینکه در صفحات اول گوگل به تبلیغات بپردازند، هشتگ خاصی مرتبط با موضوع تبلیغ آفلاین در شبکه ی گسترده ی اینترنت که آنلاین است داشته باشد.
در بعضی مواقع حتی این تلفیق انقدر نتیجه بخش خواهد بود که کاربر از طریق تبلیغات تلویزیون با داشتن هشتگ با خبر میشود، بعنوان مثال میتوانیم بگوییم که در زمین فوتبال هشتگی با اندازه بزرگ به روی زمین طراحی شده که مرتبط با شبکه اجتماعی توییترمیباشد، که باعث میشود بینندگان تلویزیون را به توییت کردن دعوت میکند، و بصورت ناخواسته افراد اطلاعاتی که مربوط به بازی فوتبال میباشد را داخل شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند، و بدین ترتیب به صورت رایگان تبلیغات در اینترنت گذاشته میشود.
افراد زیادی وجود دارند که در رسانههای سنتی شاید به جمعیت بسیار زیادی برسند، اما به خاطر محدودیت بصری و زمانی ما به سمت یک آگهی دهنده میبایست اطلاعات کافی را همراه با جزئییات در اختیار مخاطبین قرار دهیم. اما به این نکته توجه داشته باشیم که میزان حجم مطلب اگر زیاد باشد برای مخاطب جالب نیست.
برای مثال میتوانید همان بازی فوتبال را در نظر بگیرید در این بازی برد و باخت وجود دارد مخاطبین میتوانند با استفاده از شبکههای اجتماعی اعلام نتیجههای بازی، رای گیری و دیگر مسائل مربوطه به بازی را در آن به اشتراک بگذارند. پس بنابراین اگر میخواهیم اتفاقی را در معرض دید سایر مخاطبین قرار دهید به جز تبلیغات از طریق پوستر و … بهتر است از شبکههای اجتماعی کمک بگیرید. در این صورت اتفاقی که میافتد این است که تبلیغاتی که به صورت آفلاین و ساده بوده است به راحتی در دنیای آنلاین قرار میگیرد.
تفیق تبلیغات به صورت آفلاین و تکنولوژیهای آنلاین دیجیتالی
تبلیغات دیگری وجود دارند که میتوانند این امکان را به تبلیغات آفلاین بدهند تا روزنه ای به سمت تبلیغات آنلاین به وجود بیاید از جمله میتوانیم به بیلبوردهای دیجیتالی و کدهای QR اشاره کنیم که اینها گونههای جدیدی به نام واقعیت افزوده میباشند.
کدهای QR
این کدها باعث میشوند که تبلیغات آفلاین تکمیل شود، روش کار با کد QR بسیار آسان میباشد، کافی است با اسکن کد از طریق موبایلتان در صورتیکه تلفن همراه شما به برنامه ای کدخوان و دوربین مجهز باشد، در اینصورت است که از کدهای کیو آر، برای تبلیغات گوناگون و بازاریابی از تنظیمات آن استفاده نمود که میتوانیم کارت بازرگانی، پوسترهای تبلیغاتی، آگهیهای تبلیغات، کارت پستال تبلیغات و … را نام برد.

تصویر تبلیغات آفلاین و آنلاین و کد QR
استفاده در کارت ویزیت با استفاده از کدهای QR
تا زمانیکه یک کد اسکن شود تا اطلاعاتی بر روی کدهای آن کد گزاری شود مخاطب را به موارد ذیل آشنا میسازد.
- یک وب سایت را میتوانید مشاهده کنید.
- شبکههای اجتماعی و مشخصات آنها را میتوانید مشاهده کنید.
- میتوانید پست الکترونیکی را ارسال نمایید.
- نقشههای گوگل را میتوانید مشاهده کنید.
- میتوانید نوشتههای متنی را ایجاد و یا پیشنهاداتی را پس از نوشتن ارسال نمایید.
- اطلاعات مربوط به کارت ویزیت یا همان تماس را میتوانید دانلود کنید.
ارتباط میان دنیای مجازی و غیر مجازی توسط عنوانی با نام واقعیت افزوده
تکنولوژیهای مختلفی وجود دارند که یکی از مهم ترین آنها که واقعیت افزوده یا Augmented Reality نام دارد جهت تلفیق و ترکیب تبلیغات به صورت آنلاین و آفلاین مورد استفاده کاربر قرار میگیرد.
این تکنولوژی در واقع روشهایی است که ویژگیها و امکانات بیشتری به اجزایی که در واقعیت وجود دارند میافزاید و یک رابطی میباشد.
رابطی میان دنیای مجازی و غیر مجازی میباشد که رابطه ای میان این دو به وجود میآورد، امروزه میتوانیم واقعیت افزوده را به دو قسمت تقسیم و معرفی کنیم.
- عینکهای پوشیدنی
- تلفنهای هوشمند (موبایل)
زمانیکه موبایل خود را به اطراف بیلبورد، یک محصول، و مکانی ببریم، اگر موبایل شما دارای نرم افزاری باشد که برای این موضوع طراحی شده باشد، قادر هستید که اطلاعاتی مانند گالری تصاویر، فرم، تصاویر 30 درجه، ویدیو، خرید در همان لحظه به صورت آنلاین را انجام دهید.
بنابراین میتوانیم بگوییم شخص آگهی دهنده اگر مایل به محدودیت بصری و یا زمانی نباشد، قادر است که جزئیات و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران خودش قرار دهد با این کار است که شرایط ایجاد گفتگو به وجود میآید، به این دلیل که عنصری به دنیای غیر مجازی اشخاص اضافه میشود.
توجه داشته باشید که در داخل یک بیلبورد تبلیغاتی و یا آگهیهای تبلیغاتی که در رسانههایی مانند تلویزیون نمایش داده میشوند امکان دادن جزییات زیاد نیست، بنابراین باید محیط اطللاعاتی را برای مخاطبین فراهم آوریم، برای اینکار لازم است افرادی که مخاطب تبلیغات آفلاین شما هستند را دعوت به دنیای مجازی خود کنید تا در آنجا بتوانید تبلیغات آنلاین را انجام دهید، با اینکار به کاربر خود این اجازه را میدهید که بتواند بصورت آنلاین ثبت نام و از شما خرید کند.
دادن جوایزی مانند فیلمهای آموزشی و تبلیغاتی به روی خرید شما، که در گذشته همچین امکانی وجود نداشت، همچنین میتوانید کاتالوگی را ضمیمه کار خود کنید تا افراد بتوانند با داشتن آن به جزییات محصولات شما دستیابی بیشتری داشته باشند.
نرم افزارهایی وجود دارند که با نصب بر روی تلفنهای همراه و نگه داشتن تلفن همراه بر روی محصول یا تصویر مورد نظر واقعیت افزوده قادر میباشد که تمامیدادههایی که به صورت دیجیتالی هستند را در اختیار شما قرار دهد.
نتیجه گیری
برای اینکه بتوانیم از تبلیغات خود نتیجه مطلوبی کسب کنیم باید محیطی را فراهم آوریم تا مشتری و فروشنده بتوانند با هم به گفتگو بپردازند و یک رابطه ای میان تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین به وجود بیاوریم.
بنابراین باید افرادی را برای پاسخگویی به مشتری در دنیای آنلاین قراردهیم که بتواند روابط با کاربر و تمامیراههای ارتباطی اطراف یک شخص را در نظر داشته باشد و پل ارتباطی میان تبلیغات به صورت آنلاین و آفلاین پدید آوریم.
به نظر من تبلیغات آنلاین خیلی بهتره تا تبلیغات افلاین
خوبه اگر سرمایشو داشته باشه کسی تبلیغات افلاین مثلا تو تلویزیون بکنه و اسم یا برندشو که تو تبلیغات انلانیش هست اونجا بیاره
تبلیغات انلاین همون شبکههای اجتماعی هم محسوب میشه؟
با سلام
بله یکی از روشهای تبلیغات اینترنتی ، تبلیغ در شبکههای اجتماعی میباشد .
خیلی خوب بود سایتتون
به نظر من رابطه متقابلی باید بین تبلیغات انلاین و افلاین باشه حتما که جواب بهتری بگیریم
من در کنار تبلیغات آفلاینی که داشتم بصورت انلاین هم کار کردم مثلا ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و جواب داد
طبق مقاله ی بالا من تونستم که یک تبلیغاتی رو راه اندازی کنم و سود من قبل از خوندن این مقاله کم بود الان 4 برابر افزیش پیدا کرده من صمیمانه از شما ممنونم
تلفیق تبلیغات بصورت آفلاین و شبکههای اجتماعی در کنار هم خیلی مفید میتونه باشه برای تبلیغ دهنده
خوب معلومه که تبلیغات آنلاین خیلی بهتره از تبلیغات افلاین
تبلیغات انلاین به خاطر اینکه اکثرشون هزینه ای ندارن و مجانین خیلی بهتره تا تبلیغات تو تلویزیون و رادیو و…