هیچ میدانستید رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی چیست

شرکت اینترنتی

فروشگاه اینترنتی، برای کسب درآمد بیشتر نیازمند استفاده از راه کارهایی است که ما در این مقاله رازهای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را بازگو کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست کلیک نمایید.

فروشگاه اینترنتی

اشخاص زیادی هستند که برای به دست آوردن درآمد و داشتن تجارتی موفق به دنیای اینترنت وارد میشوند و به همین منظور به ایجاد روش‌های گوناگونی اقدام می‌کنند.

اما در بیان بهتر میتوان گفت که ساده ترین و بهترین روش‌های برای ایجاد درآمد مطلوب راه اندازی کردن یک فروشگاه اینترنتی است، فروشگاه اینترنتی مزایای بزرگی دارد که یکی از مهمترین آنها عدم وابستگی این فروشگاه‌ها به مکان خاصی است یعنی نیازی نیست که در مرکز بازار قرارداشته باشید یا دارای بوتیکی شیک و لوکس در یک مجتمع تجاری بزرگ قرار به کسب و کار مشغول باشید، با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی حتی اگر در یک شهر یا شهرستانی دور افتاده هم باشید، چندان مهم نیست، اگر سرمایه لازم برای خرید یا اجاره مغازه یا فروشگاهی را ندارید، باز هم چیز زیادی را از دست نداده اید، همه موارد به دانش، تجربه و توانایی‌هایتان برای ایجاد و راه اندازی یک سایت اینترنتی فروشگاهی مناسب بستگی دارد.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

اشخاص زیادی هستند که تنها با استفاده از کامپیوتر و اتصال کردن آن با اینترنت حتی در خانه خودشان فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده و آن را اداره میکنند و به راحتی از این روش میتوانند درآمد چشمگیری داشته باشند و بعضی از این فروشگاه‌های اینترنتی هم به موفقیت‌های مورد نظر دست پیدا نمیکنند که از طریق یک تجارت خانگی به شرکت‌های خیلی بزرگ پول ساز تبدیل شده اند که فقط با کمک به کم شدن ترافیک و مصرف سوخت  به اقتصاد کشور کمک میکنند، حتی برای برخی هم شغلی را ایجاد کرده اند.

حال به معرفی رموز موفقیت یک فروشگاه اینترنتی میپردازیم، آیا شما میدانید راز موفقیت یک فروشگاه اینترنتی در چیست؟ و چه مواردی باعث شده که یک فروشگاه اینترنتی به درجه ای از موفقیت برسد؟ در ادامه مقاله  تهیه شده توسط مدرسه آی تی به اصلی ترین رموز یک فروشگاه اینترنتی موفق اشاره خواهیم کرد، به این دلیل که اگر شما نیز یک فروشگاه اینترنتی برای خود راه اندازی کردید و یا قصد راه اندازی آن را دارید با گام‌های ما بصورت گام به گام پیش بروید.


جلب اعتماد مشتری

یکی از مهمترین و اولین معضلات پیشرفت فروشگاه اینترنتی جلب اعتماد و دادن اطمینان خاطر به مشتری است که شاید اکثر افراد از آن ساده عبور کنند.

بنابراین مشتری هم حق دارد که به دلیل اینکه تنها با یک سایت طرف حساب است، باید محصولات را از روی چند تصویر انتخاب کند که حتی این مشتری امکان لمس کردن آن کالا را نیز نخواهد داشت، بنابراین در این زمان است که مشتری باید به نوشته‌های شما در ارتباط با کیفیت محصولاتتان اطمینان لازم را پیدا کند و شما قابل اعتماد باشید.

زیرا مشتری به راحتی میتواند همین محصول را از فروشگاهی در نزدیکی محل زندگی خود تهیه و از آن استفاده کند، و دقیقا در همان زمانی که هزینه محصول را پرداخت میکند، آن را در همان لحظه تحویل بگیرد، مشتری حتی شما را از نزدیک ندیده است، وی باید زمان تحویل محصول خریداری شده از شما را باور کند، در حالی که میتواند به راحتی آن کالا را از بازار تهیه کند. اینها همه عواملی است که کار یک فروشگاه اینترنتی را دشوار تر میکند، بخصوص اگر که این فروشگاه تازه به کار خود مشغول شده باشد.

پس در نتیجه میتوان گفت که ابتدایی ترین کاری که برای رونق یافتن یک فروشگاه اینترنتی باید انجام شود، ایجاد اعتماد به مشتری است، به همین منظور است که یک سری راهکار‌ها وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها میتوانید اعتماد بیشتری را در میان مشتریانتان داشته باشید.


انتخاب‌هاست مناسب

ابتدا باید سایت شما بصورت شبانه روزی در دسترس عموم باشد و به همین علت انتخاب نوع‌هاست مناسب برای سایت شما بسیار حائز اهمیت است، این را بدانید که اگر‌هاست مناسبی را انتخاب نکنید و‌هاست شما به علل و بهانه‌های گوناگونی با قطعی مواجه شود، یا سرور‌هاستی که شما انتخاب کرده اید رم به مقدار کافی نداشته باشد سایت شما به صورت همیشگی از دسترس کاربر خارج میشود، حال تصور کنید که مشتری در مرحله ایجاد اعتماد در ارتباط با فروشگاه اینترنتی شما است، چه احساسی میتواند داشته باشد؟

آیا در این شرایط وی میتواند به شما اعتماد کند؟ آیا میتواند به نوشته‌هایتان اطمینان داشته باشد و محصولی را که شما پیشنهاد کردید خریداری نماید؟ خودتان به این فکر کنید که شخصی که نسبت به کار خودش بی تفاوت است، نمیتواند ایجاد اعتماد در شما کند. آیا میتوان گفت که کیفیت کار او قابل ضمانت میباشد؟ پس به انتخاب‌هاست مناسب توجه زیادی داشته باشید.


نماد اعتماد

یکی دیگر از عواملی که برای ایجاد اطمینان باید از آن استفاده کنید اخذ نماد اطمینان است، بدین منظور است که پس از ثبت نام در یک سایت و ارسال مدارک و انجام دادن کلیه اصلاحات مورد نیاز در سایت منتظر گرفتن نماد اعتماد باشید، این نماد که از طرف وزارت صنعت و معدن به سایت‌های اینترنتی که شرایط لازم را دارند داده میشود. البته بعد از اعطای نماد آدرس محل کار و تلفن‌هایتان در اختیار عموم مردم قرار میگیرد و برای افرادی که در خانه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردند، احتمالاتی همچون مزاحمت‌های تلفنی وجود دارد که میتوانید این مشکل را نیز با خریداری یک خط تلفن ثابت مستقل و مختص به کارتان به راحتی حل کنید.

در کل با اخذ نماد اعتماد ممکن است مشکلاتی ایجاد شود اما برای جلب اعتماد مشتری لازم و خیلی خوب میباشد. زیرا از طریق یک نهاد دولتی در واقع میتوان گفت که هویت شما تایید میشود و همچنین برای مشتری محلی را در صورت ارائه شکایات مشتری به فروشنده در اختیار وی قرار میدهد و به همین صورت مشتری با اطمینان بیشتری از شما خرید میکند.

برای اغلب سایت‌های اینترنتی امکان عضویت وجود دارد که این چیز بسیار خوبی است که برای ایجاد اطمینان بیشتر و نگهداری اطلاعات وی حتما باید از یک لایه قابل اطمینان و امن کد گذاری شده استفاده کنید بدین منظور باید حتما سرویس SSL را از‌هاست خود خریداری نمایید تا مانع لو رفتن اطلاعات کاربرانتان شود.

در کلیه صفحات سایت‌های خود بهتر است پیوند‌هایی به صفحات اصلی یعنی تماس با ما و درباره ما قراردهید تا به این شکل کاربران اگر پرسش و یا اشکالی داشته باشند بتوانند به راحتی باشما تماس بگیرند، و همچنین شما باید به صورتی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ بدهید که آنها دچار شک و تردید برای خریدشان نشوند.

همینطور صفحه ای که تحت عنوان درباره ما در سایت خود قرار میدهید صفحه ایست که بسیار مهم میباشد، در این صفحه باید اطلاعات جامعی درباره خودتان ارائه کنید که به شما اعتماد کنند این صفحه در واقع یک صفحه ی اعتماد سازی میباشد که خیلی از کاربران یک فروشگاه اینترنتی شما از این صفحه بازدید میکنند، در این صفحه حتما شماره تلفن ثابت در اختیار مشتریان و کاربران قرار میگیرد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر دارندگان فروشگاه اینترنتی انجام میدهند این است که به گذاشتن یک یا چند تلفن همراه  در سایت خود اکتفا میکنند، اما این راه دلالانی است که بصورت سرپایی و بدون جا و مکان به کار خود مشغول میشنود و کمتر کسی به این گونه افراد میتواند اعتماد کند.

در این صفحه همچنین حتما باید آدرس کامل خودتان را در اختیار مشتریانتان قرار دهید که حتی اگر یک کروکی هم از آدرس محل کار فروشگاه اینترنتی خود در اختیار کاربرانتان قرار دهید خیلی بهتر است. کلیه مجوز‌های خود را در این صفحه قرار دهید تا به راحتی در معرض دید کاربران شما قرار بگیرد، پس قابل ذکر است که در این صفحه میتوانید اعتماد سازی را در مشتری ایجاد کنید، بنابراین بهتر است که در مورد آن دقت زیادی داشته باشید.


قرارداد

یکی دیگر از روش‌هایی که میتوانید اعتماد را در مشتری خود به وجود آورید بستن قرارداد با پست است که به این طریق مشتری میتواند محصولات را در خانه یا محل کار خویش تحویل بگیرد و در همان لحظه هزینه را پرداخت نماید. و در صورتی که نارضایتی وجود داشت هزینه پست را پرداخت نماید و کالا را برگشت دهد. این یکی از بهترین روش‌هایی است که مشتری با آسودگی خاطر و بدون داشتن هیچ نوع شک و تردیدی از عدم تحویل کالا برای خرید خود اقدام میکند.


پاسخگویی به مشتری

آخرین رمزی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن اشاره میکنیم، پاسخگویی سریع به مشتریان میباشد که باید هر روز چند مرحله به پست‌های الکترونیکی (Email) پاسخ دهید، مشکلات مشتریانتان را رفع کنید و تمام سعی خود را برای جلب اطمینان و کسب رضایت آنها انجام دهید.

بهتر است این را بدانید که عدم پاسخگویی یا دیر پاسخ دادن به پست‌های الکترونیکی مشتریانتان را با تردید نسبت به خرید از سایت شما میکند، هر وقت که سفارش را دریافت کردید تا زمانی که تحویل محصولات مرحله به مرحله مشتری را از روند تحویل آن توسط پیامک یا پست الکترونیکی آگاه سازید.


شرکت اینترنتی

یکی دیگر از رموز موفقیت در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نحوه چیدمان فروشگاه میباشد، که این چیدمان به چه شکلی باشد، هر چه برای سایت خود طراحی زیبا تر و کامل تری داشته باشید، نتیجه به دست آمده برای شما بهتر خواهد شد، که شما به راحتی میتوانید با استفاده از شرکت‌های طراحی سایت معتبر به ایجاد و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مطلوب دست پیدا کنید.

 

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

شما چه فکر می کنید؟