تکنیک‌های جدید دیجیتالی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی انواع گوناگونی دارد، ما در این مقاله به معرفی 5 تکنیک دیجیتالی خواهیم پرداخت، کافیست تنها با یک کلیک دانستنی های بازاریابی را یاد بگیرید، فرصت را از دست ندهید و همین حالا اقدام نمایید.

امسال مشاهده کردیم که به چه صورت موبایل، چگونگی تعامل اشخاص با همدیگر و همین طور با برند‌ها را بصورت کامل تغییر داد. با در نظر گرفتن اینکه با پیدایش شبکه‌های اجتماعی و تاثیر گذاری آن‌ها به روی گوشی‌های هوشمند در رشته بازاریابی بسیار حائز اهمیت میباشد، در بازاریابی ارتباطات و تجارت مسئله ی مهمی‌است که انکار شدنی نیست، همچنان در سال آینده نیز اشخاص گوناگون بدنبال این هستند که چگونه میتوانند روند بازاری را تا حدودی دچار تغییرات کنند و در زمینه‌های گوناگونی مانند محتوای ادغامی‌وارد شوند و بعضی از افراد نیز سعی دارند که کلیه آیتم‌ها را در کنار هم داشته باشند.

حال در این مقاله پیش بینی‌هایی را که در مورد تکنیک‌های جدید دیجیتال وجود دارد را بررسی میکنیم.


محتوای همه جانبه

میتوان گفت که سال 2017 میلادی سالی است که با نقطه شروع در مسیر تعامل و ارتباط اشخاص و استفاده و به کار گیری محتوا توسط این اشخاص خواهد بود. بعد از انتشار اچ‌تی‌سی وایو، آکیولس ریفت،  PSVR و همینطور بازی پر سر و صدای پوکمون گو، میتوان گفت که از اصلی ترین و رایج ترین فناوری‌های سال 2016 میلادی، تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی میباشد. به همین علت سال 2017 ما میتوانیم پیشرفت چشم گیر و قابل توجهی در ارتباط با نرم افزارها و دستگاه‌های همه جانبه داشته باشیم.

همین طور میتوان گفت که برنده‌ها در پوسته بازی نیز وارد شده و با استفاده از هدست‌هایی که به بازار وارد میشوند شکل دیگری از محتوا را میتوان برای برند سازی نیز به کار گرفت.


مکالمات

برنامه‌هایی که پیام رسان هستند میتوانند نقش مهمی‌در بازاریابی ایجاد کرده و میتوان گفت که در حال تبدیل شدن به عضوی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده اند. همچنین چت بات‌ها در شروف رخ دادن است و از طریق پلت فرم‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی که به شبکه‌های اجتماعی معروف همچون فیسبوک مسنجر، تلگرام، اسکایپ، توییتر و دیگر شبکه‌ها میباشند، به تصویب رسیده اند. هم اکنون نیز میلیاردها مخاطب به صورت روزانه در برنامه‌های پیام رسان یا شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا میکنند و با علائم تجاری و برندها نیز در ارتباط میباشند.

این انگیزه وجود دارد که کلیه بازاریابان برای بازاریابی خود قادر باشند در مقیاس تک به تک، زمان مناسب برای تعامل با مخاطبین را بوجود آورند. که به این فرصت “تجربه‌های مکالمه ای” گفته میشود. بهتر است بدانید که در آینده ای نزدیک میتواند با پررنگ شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز تحول اساسی در تجارت الکترونیک و سرویس‌های متنی پدید آید. که این یکی از تکنیک‌های مهم بازاریابی به شمار می‌آید.


تاثیر بازاریابی

در این مقاله به تاثیر بازاریابی صحبت میکنیم که بازاریابی تاثیر گذار یا  Influencer Marketingبه نوعی از بازاریابی گفته میشود که با استفاده از آن ارتباط میان مخاطبین به صورت مستقیم نمیباشد، در واقع میتوان گفت که پیام‌ها نیز به شکل مستقیم توسط شرکت به کاربر منتقل نمیشود. با استفاده از بازاریابی تاثیر گذار تبلیغات به واسطه افرادی که بین عموم محبوبیت ویژه ای دارند و گفته‌های آنها در ارتباط با خرید محصولی میتواند نقش مهمی‌روی سایر افراد بگذارد رابطه مستقیم خواهد داشت.

فراموش نکنید که بازاریابی یکی از مهم ترین مسائلی است که در نتیجه تجارت نقش بسیار مهمی‌دارد و هیچگاه بازایابی را دست کم نگیرید.

اگر دارنده یک شرکت هستید؟ آیا فروشگاهی دارید؟ آیا کارآفرین هستید؟ هر کدام از این موارد برای رسیدن به هدف و کسب درآمد نیازمند به استخدام افرادی است که بتوانند به فروش و تجارت کمک کنند، بنابراین استخدام بازاریابان مجرب در زمینه بازاریابی بسیار به این کار مربوط خواهد بود.

با در نظر گرفتن گفته‌هایی که در شرکت  eMarketerبازگو شده است، پیش بینی شده که در سال 2017 شروعی است برای تبلیغات دیجیتالی که بسیار مفید خواهد بود. بازاریابی و تبلیغات به صورت دیجیتالی و اینترنتی میتواند در تجارت تاثیر بسزایی داشته باشد. بدین صورت برای بار اول، هزینه‌های دیجیتالی از رسانه‌هایی همچون تلویزیون نیز پیشی خواهند گرفت. در اینجا سوالی ممکن است مطرح شود که هزینه‌های بسیار بالایی که برای تبلیغات آفلاین مانند رسانه‌های تلویزیون صرف خواهد شد چه میشود؟

ما در مقالات گذشته بصورت کامل در ارتباط با تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین صحبت کرده بودیم و در آنجا معایب و مزایای هر دو را عنوان کرده بودیم، بنابراین میتوانید با مطالعه مقالات تبلیغات نقش هر کدام از تبلیغات را متوجه شده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

چالشهایی که بازاریابان با آنها در امر بازاریابی رو به رو میشوند شامل موارد زیر میباشند:

مسدود کردن آگهی‌های تبلیغاتی، بازاریابی تاثیر گذار دیجیتالی، تقلب‌های رباتی، الگوریتم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی استفاده میشود، انتقادات فراوان در زمینه تبلیغات دیجیتالی، که نقش آفرینی تازه ای در بازاریابی در سال 2017 خواهد داشت. کار بازاریابی تاثیرگذار عنوان جدیدی نیست، اما در سال 2017 به رشد نهایی خواهد رسید. با استفاده از این سال نه تنها شاهد این نیستیم که برندهایی که برای تبلیغات استفاده شده اند، محتوای خودشان را به شبکه‌های اجتماعی بسپارند، بلکه شاهد این هم هستیم که خود آنها محتوایی را تولید کرده که در هیچ جای دیگری پیدا نمیشود.


B2B

ما در مقالات گذشته به بررسی کامل تجارت B2B پرداختیم، حال با وجود اینکه فشار کاری زیاد برای نمایش بازدهی هزینه بصورت عادی در بازاریابی و سرمایه گذاری ارتباطات برند‌های بی تو بی بدنبال دستیابی به روشهایی هستند که میتوان حساب مبتنی برا بازاریابی یا ABM را نام برد. آنها از جمله اتوماسیون‌های بازاریابی بشمار میرند و هدف آنها بسیار پیشرفته میباشد. همچنین در سال 2017 پیش بینی میشود که بازاریابان B2B به شدت زیادی از معیارهایی دور شده اند که باعث شده به سمت آمار و رقم‌هایی که مربوط به هویت میباشد بروند.

تجارت آنلاین

تجارت آنلاین

در این بین نیز خیلی از برند‌های بی تو بی به آزمایش‌های پلتفرم‌ها و فناوری‌های تازه تاسیس شده مشتری محور ادامه خواهند داد که ما بر این عقیده ایم که فشار نرخ بازدهی سرمایه و هزینه‌ها در بازاریابی حال چه به صورت عادی چه بصورت بازاریابی اینترنتی، بازاریابان را پیش به سوی در دست گرفتن مالکیت تجربه‌های مشتریان و هم راستا بودن استراتژی‌هایی که در بازاریابی وجود دارد و فروش و ارتباطات خواهد برد.


بلاک چین

بلاک چین یک فناوری جدید و به روز میباشد که اگر شما تا به حال از این فناوری استفاده نکرده اید به شما پیشنهاد میکنیم که از بلاک چین که یک پروتکل اینترنتی است استفاده نمایید، این پروتکل اینترنتی برای تراکنش‌های مالی آنلاین قابل استفاده است، در بیان دیگر میتوان گفت که فناوری بلاک چین در واقع همان امضای دیجیتال میباشد.

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

12 دیدگاه

شما چه فکر می کنید؟