تکنیک‌های نو برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق

شرکت اینترنتی

کمپین های تبلیغاتی با بکار گیری و استفاده از روش هایی نتیجه بخش خواهند بود که ما در این مقاله به معرفی مهمترین تکنیک های کمپین های تبلیغاتی اشاره کرده ایم، همین حالا برای یادگیری دست بکار شوید.

کمپین‌های تبلیغاتی

اگر بخواهیم یک کمپین تبلیغاتی اثربخشی در داخل اینترنت داشته باشیم باید به موارد گوناگونی توجه داشته باشیم و این کار بسیار مهم و حساس است و همچنین اگر این کار را به درستی انجام بدهیم و استراتژی مناسبی برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیریم طبیعتا میتوانیم به راحتی به اهداف خود دست پیدا کنیم.

اگر نتیجه مطلوب باشد حتی ممکن است به هدفی ایده آل تر از آنچه که فکر میکردیم دست پیدا کنیم، در این مقاله از مدرسه آی تی مارا همراهی کنید تا شما را با مناسب ترین راهکار‌های داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق آشنا سازیم. یکی از مواردی که اکثر افرادی که آگهی دهنده هستند آن به آن توجهی ندارند، بحث اطلاعات میباشد. حدود 50% موفقیت کمپین تبلیغاتی افراد به اطلاعات آنها بستگی دارد، حال این اطلاعات شامل موارد زیر میباشد.

 


انتخاب صحیح جامعه هدف

اگر که شما از آن قبیل افراد هستید که تصور میکنید جامعه هدف شما شامل کلیه اشخاص میباشد، باید به این مورد اشاره کرد که سخت در اشتباهید. در واقعیت میتوان گفت که تبلیغات برای همه، تبلیغ برای هیچ کس است و نتیجه به دست آمده از آن هرگز صحیح نیست.

یک نمونه صحیح انتخاب هدف: آقایان بالای سی سال سن که علاقه مند به مطالب بازاریابی دیجیتال بخصوص ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی هستند.


هدف‌های تبلیغاتی

بطور کلی هدف کلی شما از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی چیست؟

مدرسه آی تی از شما سوال میکند که اکثر افرادی که جهت تبلیغات در شبکه ی جهانی اینترنتی مشاوره میخواهند، آیا بدون داشتن هدف نهایی تبلیغاتی آیا عملا کمپین تبلیغاتی شما اجرا خواهد شد؟ یا نمیتوان این کمپین را به درستی بهینه سازی کرد.

دنبال کردن یک هدف تبلیغاتی بسیار مهم است بخصوص در صورتی که بسیار کامل و جامع باشد و این تبلیغات دارای هیچ گونه ابهامی‌نباشد، برای مثال میتوان گفت که بیشتر شدن فروش یکی از اهداف بسیاری از تجارت‌ها است که کاملا مبهم به شمار می‌آید.

داشتن یک هدف تبلیغاتی مناسب و صحیح: بعنوان مثال، فروش بیشتر کالا X از 30%  تا 40% تا اواخر اسفند ماه سال 1395


شناسایی مخاطبین در حال حاضر شما

مخاطبین درحال حاضرشما مخاطبین و کاربران فعلی شما چه افرادی هستند؟ این افراد به چه چیزهایی نیاز دارند؟ علاقه آنها نسبت به چه مواردی بیشتر است؟ آیا این افراد تا به امروز از شما محصولی را خریداری کرده اند؟ و آیا میدانید دلیل خرید این افراد از شما چیست؟

کلیه این موارد را میتوانید با استفاده از گوگل آنالیتیکس که در مقاله پیش به آن اشاره کردیم مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و با استفاده از آن به نتایج بسیار مهمی‌دست پیدا کنیم، که با استفاده از این تحیل ممکن است به مطالبی که تا به حال حتی از ذهن شما نگذشته باشد نیز برسید.

یکی از موارد مهم در یک کمپین تبلیغاتی بهینه سازی و استفاده صحیح از اطلاعات در آن تبلیغات میباشد، در اینجا لیستی از مناسب ترین تکنیک‌های بهینه سازی کمپین تبلیغاتی را به شما یاد خواهیم داد


تست و آزمایش

اکنون در این مرحله باید کلیه مواردی که مشاوره تبلیغات شما به شما میگوید را مورد آزمایش و تست قراردهید، حتی شده با مبالغ اندک، یکی از مهمترین نکات در بازاریابی و تبلیغات این است که واژه ای به نام”فقط” وجود ندارد. پس به جای اصرار و پافشاری کردن روی حرف خود بهتر است منطقی تصمیم بگیرید و بهترین کار این است که خود را در جایگاه کاربر خود قرار دهید و آنچه که کاربر میتواند جذب آن شود را مورد بررسی قرار دهید.

با استفاده از تست گرفتن و آزمایش کردن شما میتوانید هدف گزاری‌های گوناگونی را که این آزمایش‌ها به شما میدهد به عنوان بهترین و اثربخش ترین کانال‌های تبلیغاتی خود به دست آورید.


آنالیز کردن

مناسب ترین ابزار آنالیز ورودی‌هایی که ما تا به حال دیدیم گوگل آنالیتیکس میباشد، بهتر است سعی کنید که بروی کلیه لینکهای تبلیغاتی خودتان UTM را ست کنید و پس از آن از بخش  ACQUISITION و CAMPAINGS از ورودی‌های خود مشاهده کنید.

مناسب ترین کمپین‌های تبلیغاتی که نتیجه خوبی از آنها حاصل میشود قیمت و هزینه کمتر و مناسبی دارند و بیشتر سرمایه خودشان را به روی کانال‌های تبلیغاتی میگذارند.

‎یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که هیچ موقع کانال تبلیغاتی را حذف نکنید و تا جایی که میشود در صورت اثر بخش بودن کمتر بودجه آن کانال را کمتر کنید.


‎ زمان

کمپین‌های تبلیغاتی خودتان را در زمان‌های گوناگون مورد آزمایش قرار دهید و بازخورد هر یک از آنها را مورد بررسی قراردهید، یکی از تکنیکهای کلیدی برای تجارت‌های خدماتی این است که در ساعات غیر کاری نیز کمپین‌های تبلیغاتی خودشان اجرا کننده باشند و فیدبک آن‌ها را مورد شناسایی قرار دهید. زیرا در این زمان، اکثر تجارت‌های آنلاین تبلیغات خودشان را متوقف میکنند اما شما آنها را اجرا کنید تا یک گام از بقیه جلوتر بوده و پیشی بگیرید.

‎اگر بخواهید برای تحلیل ساعات کمپین اقدام کنید باید از بخش ACQUISITION > CAMPAINGS > ALL CAMPAIGNS داخل کادر SECONDARY DIMENSION ، کلمه Hour را بزنید و وارد شوید.


به روزرسانی متن تبلیغاتی

بهتر است سعی براین داشته باشید که مناسب ترین متن تبلیغاتی را انتخاب کنید، شما کمتر از 3 ثانیه زمان دارید تا جامعه هدف خود را مجذوب خود کنید، بنابراین مناسب ترین متن تبلیغاتی که امکان دارد را بنویسید، در این قسمت میتوانید کلیه مراحل را به صورت گام به گام نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب مشاهده کنید.

در قسمت پایین 3 نمونه از بنرهای تبلیغاتی را نمایش دادیم که با یادداشت متنی ساده و روان قادر بودند که جامعه هدف خودشان را به آسانی و درستی مورد هدف قرار دهند، و درنتیجه به نتایج قابل قبولی دست پیدا کردند.

کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی


‎تست A/B

روی گرافیک بنر، روی ساعات پخش بنر، روی اندازه بنر‌ها و روی دکمه‌های فراخوان که در مقاله‌های پیش در مورد آن کامل صحبت کرده بودیم، متن و تبلیغاتی و A/B تست را انجام دهید.

‎شرکت و سازمان‌های گوناگونی از این تست در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کردند که یکی از آنها مستربلیت بوده است که با استفاده از تغییرات پدید آمده در دکمه فراخوان موجب افزایش نرخ تبدیل تا 5% شده است.

نمونهA

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

نمونه B  که دارای اثرگذاری بیشتری بوده است.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

آیا شما هم از راهکاری موثر برای بهبود کمپین تبلیغات بنری خود بهره برده‌اید؟ در صورت تمایل اکنون در بخش نظرات، آن را با مدرسه آی تی به اشتراک بگذارید.

 

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

شما چه فکر می کنید؟