برترین نمونه‌های کمپین تبلیغاتی

بازاریابی اینترنتی

کمپین تبلیغاتی، به دوره های فشرده ای گفته میشود که طبق عملیات خاصی جهت تبلیغات یک محصول ایجاد میشوند، در این مقاله برترین نمونه های کمپین تبلیغاتی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کمپین تبلیغاتی، به دوره‌های خاصی از عملیات که فشرده هستند گفته میشود که هدف آن تبلیغات یک محصول طراحی شده یا شرکت میباشد که با استفاده از ابزارهایی که برای بازاریابی استفاده میشود بمنظور هدف قرار دادن کاربران استفاده میشود.


هدف ایجاد کمپین تبلیغاتی

هدف از کمپین تبلیغاتی بالا بردن اطلاعات افراد در ارتباط با یک موضوع، محصول یا شرکت میباشد که در آخر هدف ایجاد نیاز برای آنها میباشد. چارچوب هر کمپین تبلیغاتی بستگی به نوع محصول یا کالا و یا موضوعی که برای آن تبلیغات انجام میدهیم دارد و در نهایت هدف کاربران برای دسترسی به کمپین طراحی شده بستگی خواهد داشت.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

بعضی افراد تمایل دارند در کمپین تبلیغاتی‌ها رسانه‌های چاپی را در نظر بگیرند اما این را باید دانست که تبلیغاتی که توسط مجلات و روزنامه صورت میگیرد خوب است اما از روش‌های سنتی به شما می‌آید این گونه تبلیغات به شیوه ای طراحی میشود که نظر مخاطبین را به سمت خود جذب کند و باعث تحریک آنها شود که تمایل داشته باشد در ارتباط با موضوع مورد نظر اطلاعات بیشتری کسب کند و بیشتر از گذشته بداند . این که قادر باشیم مشتری را به سمت خود جذب کنیم یکی از مهمترین موارد در بازار کار به شمار می‌آید.

همچنین برای دستیابی به مخاطبان و افراد مورد نظر، با استفاده از رسانه‌های چاپی تبلیغات چاپی را به انتشار میرساندند که هدف از این کار شبیه به همان موضوع تبلیغ انتخابی بود.

این را بدانید که هر کدام از کمپین تبلیغاتی متفاوت با دیگری است و اهدافی متفاوت را دنبال میکنند، اما اغلب ابزارهای مارکتینگ در اغلب کمپین تبلیغاتی‌ها مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین در کمپین تبلیغاتی‌ها اکثرا هم از رسانه‌های الکترونیکی هم از رسانه‌های چاپی استفاده میشود، به این منظور که مورد توجه قرار گیرد و اشتیاق افراد را به آن موضوع به وجود آورد، این کار نیز در اکثر مواقع با به کار گیری از متد و روش‌های گوناگون صورت میگیرد همچنین برای این کار لازم است که از کلیه ابزارهای مربوطه استفاده کنیم و کلیه این موارد در طی دوره‌های زمانی مختلف به دست می‌آید.

در زمان‌های گذشته به دلیل کمبود تکنولوژی و سطح توقع افراد رادیو و تلویزیون تنها رسانه‌های الکترونیکی بودند که مردم از آنها استفاده کرده و تبلیغات خود را در آن‌ها به نمایش در می‌آوردند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی افراد برای تبلیغات خود از بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات ایمیلی (Email Marketing)، پیام‌های ارسالی تبلیغاتی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند (اینستاگرام، تلگرام و …) صورت میگیرد.

قابل ذکر است که بگوییم بالاترین ضریب نفوذ میان کاربران هدف به رسانه‌های الکترونیکی اختصاص داده شده است. از زمانی که رادیو و تلویزیون بوجود آمد این گونه رسانه‌ها تا امروز نیز از قدرت بالایی برخوردار بوده اند و توانسته اند که کاربران زیادی را به خود جذب کنند و هدفشان مترکز به موضوعی خاص باشد.

همانطور که در جریان هستید یک تبلیغ کوتاه در رسانه تلویزیونی میتواند تاثیر بسزایی در نفوذ در ارتباط با موضوع مورد نظر داشته باشد، که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در ارتباط با کالای خاص از طرق گوناگونی قابل نمایش میباشد، که با شرکت مورد نظر ارتباط برقرار میکند، اما جا دارد که به این نکته اشاره کنیم که این روش به هیچ عنوان هدفمند نمیباشد.

همین طور در مواقعی شبیه به همین حالت ممکن است یک کمپین تبلیغاتی شامل یک تبلیغ کوتاه رادیویی هم باشد با استفاده از تبلیغ در رادیو قوه شنیداری مخاطبین مورد هدف قرار میگیرد و به کاربران این امکان را میدهد تا کالایشان را با استفاده از قوه تخیل که در واقع ایجاد تصویر ذهنی از محصول میباشد را در مخاطب ایجاد کند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی این امکان برای مخاطبین فراهم شد که به جز استفاده از روش‌های سنتی در کمپین تبلیغاتی‌ها، ابزارهای گوناگونی به وجود آمد که این امکان را به کاربر میداد که بتواند به راحتی با استفاده از روش‌های نوین به کاربران دسترسی پیدا کند، در دنیای امروز خیلی از شرکت‌ها وجود دارند که با استفاده از پایه ارسال تبلیغات و ارسال پیام بنا کرده اند.

یکی از مهم ترین هدف‌های به وجود آمدن کمپین تبلیغات رسیدن به مجموعه ای از هدف‌ها است که در مدت زمان کوتاه و محدود و مشخصی میباشد. پی بردن به میزان رسیدن به هدف در رسانه‌هایی که متریک‌ها و سنجه‌های معلوم و مشخصی را به منظور جلب رضایت و رسیدن به مخاطبان هدف در دسترس نیست، طبیعتا دشوار و غیر ممکن خواهد بود ولی در حوزه آنلاین و رسانه‌های الکترونیکی این متریک‌ها به نهایت میزان خویش رسیده و تمامی‌شرکت‌ها قادر به تحلیل و بررسی هر زمان حتی به صورت لحظه ای این کمپین‌ها باشند، با این کار میتوانند مشکلاتی که در آنها وجود دارد را رفع کنند و کمپین تبلیغاتی شان را هر روز تغییر و به وضع مطلوب تغییر دهند.


اصلی ترین روش برای میزان کاهش خطا

یکی از اصلی ترین مواردی که در میزان کاهش ضریب خطا به ما کمک میکند، تجربه کاری است. تجربه کاری این امکان را میدهد که با استفاده از در نظر گرفتن اشتباهاتی که در گذشته اتفاق افتاده، دیگر به وجود نیاید، همچنین شما میتوانید با مطالعه کامل مقاله‌های مدرسه آی تی از تجربیات ما استفاده کنید و آنها را در کار‌های خود به کار ببرید.

حال این سوال را از شما میپرسیم که آیا شما نیز تجربه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی را داشته اید؟ مدرسه آی تی تمایل به خواندن تجربیات شما میباشد . تجربیاتتان را در اختیارمان بگذارید.

درباره معلم

آموزش تجارت الکترونیک

8 دیدگاه

شما چه فکر می کنید؟