برای داشتن کمپین ایمیلی موفق باید بتوانید پس از اجرا گرفتن از آن به خوبی آن را تحلیل و بررسی کنید، در غیر این صورت در واقع هیچ کاری انجام نداده اید و درنتیجه هیچگونه ارزشی کسب نکرده اید.
شما میتوانید با در نظر گرفتن رفتار مخاطبینتان متوجه شوید که روی چه نکاتی باید زمان بیشتری را صرف کنید، بنابراین آن نکات را باید شناسایی کنید. با شناسایی نقاط قوت کار خویش در دفعات بعدی میتوانید نقاط ضعف را حذف کرده و به کارتان بهبود ببخشید.
روشهای سنجش بازاریابی ایمیلی
اکنون چهار روش اصلی را در این قسمت به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از این روشها میتوانید میزان موفقیت کارتان را در زمینه بازاریابی ایمیلی مورد بررسی و سنجش قرار دهید.
هزینه کلیک در ایمیلها
هزینه باز شدن ایمیلها
میزان پاسخ دریافتی توسط کاربران
میزان لغو اشتراک از لیست ایمیلها توسط کاربران
هزینه کلیک در ایمیلها:
این یکی از معیارهایی است که نشان دهنده این است که چه تعداد کاربری به روی لینکهایی که در ایمیل شما وجود دارد کلیک کرده اند، همچنین اگر بخواهیم کلیکها را دنبال کنیم به شما پیشنهاد میکنیم از ابزارهایی همچون goo.g1 استفاده کنید، این ابزار یکی از ابزارهای دنبال کننده کلیک خواهد بود که میتوانید با استفاده از آن لینکهای کلیک شده تان را مورد ارزیابی قرار دهید.

بازاریابی ایمیلی
اغلب هزینه کلیک در داخل ایمیلها بعنوان Key Performance Indicator یا یک معیار شناخته میشود که در کمپینهای ایمیلی که خود نوعی بازاریابی ایمیلی میباشد شما با کاربران جدیدی روبه رو خواهید شد، هزینه کلیک ممکن است 20% باشد که خود میتواند باعث کسب موفقیت شود.
هزینه باز شدن ایمیلها
این یکی از معیارهایی است که نشان دهنده این است که چه تعداد کاربری ایمیل شما را باز کرده اند. در حالت عادی میبایست ایمیلهای بازشده توسط کاربران حدود 20 الی 40 % باشد.

بازاریابی ایمیلی
حس تحریک کاربر برای بازکردن ایمیلها
مهم ترین روشی که میتواند باعث افزایش باز کردن ایمیلهای شما توسط کاربر شود، این است که عنوان مناسبی برای ایمیل خود انتخاب کنید تا بتوانید بازاریابی ایمیلی موفقی داشته باشید. برای مثال میتوانید عنوانی منحصر به فرد برای ایمیلتان ایجاد کنید که حس کنجکاوی را در کاربر به وجود آورد. حتی شما میتوانید عنوانی را انتخاب کنید که حس طمع را در کاربر به وجود بیاورد که حتما باید ایمیل شما را باز کند و از محتوای آن آگاه شود. به وجود آوردن حس ترس در کاربر نیز میتواند به شما این امکان را بدهد که کاربر از میان ایمیلها ممکن است ایمیل شما را بازکند، بیشتر افرادی که بازاریابی ایمیلی انجام میدهند، هزینه باز شدن ایمیلها را با عنوان KPI در نظر دارند و سعی بر این دارند که بر این اساس کمپین خود را مورد بررسی قرار دهند، حال ممکن است این راه اندازی کمپین با موفقیت روبه رو شود، گاهی هم این طور نیست.
میزان پاسخهای دریافتی توسط کاربران
این یکی از معیارهایی است که به ما این امکان را میدهد که بتوانیم میزان جذاب بودن و منحصر به فرد بودن ایمیل بازاریابی شده خود را توسط کاربران مورد سنجش قرار دهیم و وقتی معیار میزان پاسخهای دریافتی توسط کاربران از اهمیت برخوردار است که کاربر شما خود را برای دیدن و شنیدن معرفی کامل محصولتان آماده میکند.

بازاریابی ایمیلی
میزان لغو اشتراک از لیست ایمیلها توسط کاربران
این یکی از معیارهایی است که نشان دهنده این است که دیگر مایل به دریافت ایمیل از طرف شما نیستند. اغلب به 2 دلیل این اتفاق خواهد افتاد:
محتوای متن نامناسب ایمیل در بازاریابی ایمیلی
هدف گیری نامناسب دسته کاربران
اینها از جمله مسائلی است که باعث میشود کاربر دیگر تمایل به دریافت ایمیل از سمت شما نداشته باشد، پس باید دقت کافی را در بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید.
شما فکر میکنید کدام یک از موارد بالا نسبت به بقیه مهم ترند؟ شما فکر میکنید کدام یک از معیارهای ذکر شده در کمپینهای ایمیلی برای بازاریابی ایمیلی بیشتر به موفقیت کسب و کار کمک خواهد کرد؟
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه بازاریابی ایمیلی میتوانید به مقالاتی که در بخش بازاریابی ایمیلی در مدرسه آی تی قرار دارند مراجعه نمایید.
با سلام و خسته نباشید، آیا روشهای دیگری هم برای سنجش بازاریابی ایمیلی هست؟
با سلام
در مقالات دیگر نوشته شده است .
سلام خدمت شما عزیزان ، من دارم بازاریابی اینترنتی رو از امروز شروع میکنم چه چیزهایی بهتر هست برای اینکار استفاده کنم؟
خیلی خوب بود مقاله ی خیلی خوبی بود
اگر یه موضوع یا اسم خوبی برای ایمیمون بزاریم مشتری میاد و به نفع ماست نمیدونستم اینو از این مقاله متوجه شدم
من تا به حال به این فکر نکرده بودم که ایمیل مارکتینگ هم میتونه روی فروش تاثیر بزاره خیلی متشکرم
من دانشجو آی تی هستم یه پروژه استادمون در ارتباط با بازاریابی ایمیلی ازمون خواسته بود من این مقاله شما رو بصورت پاور درست کردم و ارائه کلاسیم و قبول شدم . خواستم ازتون تشکر کنم .
مقالههاتون یکی از یکی بهتره از شما ممنونم