تجارت در اینترنت یکی از موفق ترین راهکارهای تجارت در دنیای امروزی میباشد، همچنین IT که هم یک رشته و هم یک شغل جدید محسوب میشود در روابط میان دولتها، با استفاده از تجارت الکترونیک ارتباط برقرارمیکند. هم اکنون درصد استفاده و بهره گیری از فناوری اطلاعات میان روابط اقتصادی بین کشورهای جهان میباشد که در اقتصادد بین الملل حضور پیدا خواهند کرد.

تجارت در اینترنت
به همین دلیل کشورهای گوناگون و درحال پیشرفت برای استفاده و بکارگیری از IT در زمینه فرآیند و تجارتهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره به رقابت پرداخته اند.
مدرسه آی تی در این مقاله به نقش آورینی فناوری اطلاعات توام با رشد پدیده تجارت در اینترنت میپردازد.
فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات شامل در مرحله اول گردآوری، مرحله دوم سازماندهی، مرحله سوم ذخیره اطلاعات، مرحله چهارم انتشار اطلاعات که این دادهها و اطلاعات شامل متون، تصاویر، و غیره که با کمک گرفتن از ابزارهای کامپیوتری و الکترونیکی و مخابراتی انجام میگیرند.
در دنیای امروز فناوری اطلاعات را میتوان بعنوان یکی از بزرگترین فناوریهای نوین در عالم بشریت دانست که نه تنها خودش رو به تغییرات و بهبود میرود، بلکه میتوان گفت به سرعت بر تاثیرگذاریهای الگوی زندگی، آموزش، مدیریت، تجارت، روشهای تحیقاتی، حمل و نقل مقولههای امنیتی و ایمنی را در سایر زمینههای زندگی بشری شامل میشود.
همچنین باید گفت که فناوری اطلاعات در شکوفا سازی تحقیقات انسانها در عرصههای علوم مهندسی نیز نقش بسیار مهمیرا داشته است، همچنین بهتر است بگوییم که پیشرفتهای تکنولوژی در زمینه تجارت اینترنتی نیز که توسط کامپیوترها و ابرکامپیوترها و نرم افزارهای شبیه ساز آنها و شبکههایی که شبکههای ارتباطی هستند، راه نوینی را برای وارد شدن به دنیای حقیقی پدید آورده اند.
با توجه به پیشرفت چشمگیری که تجارت در اینترنت در دنیای امروزی داشته است حال به معرفی 3 کلید مهم از کاربردپذیری تجارت در اینترنت میپردازیم.
3 کلید اصلی کاربرد پذیری تجارت در اینترنت
کلید 1 – نسلهای آتی قادر به کار با استفاده از کیبورد (صفحه کلید) نمیباشند.
در این باره میتوان گفت که نسلهای آینده از اینترنت با به کار گیری از ابزارهایی همچون موبایل و تبلت و دیگر دستگاههایی از این قبیل استفاده میکنند، و برای این افراد آسان تر است که از ابزارهایی استفاده کنند که فاقد کیبورد که یک ابزار فیزیکی است باشد، بنابراین میتوان نتیجه گرفت که نسلهای آینده به سختی با کیبورد یا همان صفحه کلید کار خواهند کرد.
بنابراین با در نظر گرفتن مسائل فوق به این نتیجه خواهیم رسید که توجهمان را در طراحی ابزارهای هوشمند بیشتر کنیم.
کلید 2 – تطابق محتوای متنی با ذهنیت کاربر
صحیح است که استفاده از واژگان پارسی نمایشگر اهمیتی است که شما نسبت به این زبان داشته اید، اما به این نکته توجه کنید که آیا بازدیدکنندگان و کاربران شما هم آیا در کار و زندگی خود از این واژهها استفاده میکنند یا خیر؟ در آزمونهای کاربردپذیری به این اتفاق نظر رسیدند که سایتهایی که داخل آنها بیشتر از واژههای مرسوم استفاده شده است، با عنوانهای کامل، قابل اعتماد و مرجع وصف شده اند.
به همین علت است که کوشش میکنیم که با استفاده از زبانهای نگارش واضح و متداولی که وجود دارد، اطمینان خاطر را در کاربران خود بوجود آوریم. بصورتیکه کاربران جذب سایت شما شوند و به دیگر صفحات سایت شما روند که نرخ پرش سایت شما محسوب میشود. که در مقالههای قبل در مورد نرخ پرش بصورت کامل توضیح داده ایم.
با توجه به آمارهای بدست آمده از مدرسه آی تی تحقیقاتی بروی سایتهای تجاری که تجارت در اینترنت را شامل میشود و در ایران فعالیت میکنند، توصیههای زیادی در ارتباط با کاربردپذیری در قسمتهای گوناگون تعامل کاربران با سایتهای ایجاد شده میباشد.
مواردی که توصیه نامش را گذاشتیم شامل خانه یا صفحه اول سایت، صفحات محصولات، فرمهای به کار رفته شده در سایت، فرمهای ثبت نام، آیتمهای افزودن محصول به سبد کالا، سبد خرید و ارسال کالا میشود.
کلید 3 – محتوای بصری تجارت در اینترنت
طبق آمار به دست آمده از مدرسه آی تی به این نتیجه رسیدیم که ارائه تصاویر مشخص و واضح که واقع گرایانه هستند و در نتیجه در نگاه اول بسیار زیبا میباشند به فروش محصولات و تجارت در اینترنت شما کمک بسیاری خواهند کرد.
زیرا شکل ظاهری و زیبایی محصولات باعث جلب توجه مشتری خواهد شد که در نتیجه باعث افزایش فروش تجارت در اینترنت میشود.
نکاتی که باید در سایتهای تجاری و تجارت در اینترنت توجه داشته باشید
کالا باید دارای تصاویری باشد که قابلیت بزرگنمایی باشد.
در مواقعی که در مقابل دیگر سایتها دولتی یا وابسته به دولت تصور شدند.
اگر در سایتهای تجاری محصولاتی دارید که از رنگبندی برخوردارند، بهتر است در تجارت در اینترنت از کلیه رنگهای محصولتان استفاده کنید.
اگر در سایتهای تجاری محصولاتی دارید که از سایزبندی برخوردارند، بهتر است در تجارت در اینترنت از کلیه سایزبندیهای محصولتان استفاده کنیدو همچنین بهتر است که برای نمایش سایز و اندازه محصولتان آن را در کنار شی شناخته شده دیگری قرار دهید تا کاربر متوجه میزان اندازه محصول سایت شما بشود. باید تصور دقیقی از اندازه کالای شما داشته باشد.
بهتر است برای نمایش کالاهایتان در سایت و تجارت در اینترنت خود از کلیه زوایای گوناگون عکسهای محصولات را در معرض دید کاربران قراردهید.
کیفیت تصاویر کالاهای شما نقش مهمیدر جذب مشتری خواهد داشت شاید در طراحی محصولات خود از تصاویر خوبی هم استفاده کنید اما اگر تصویرتان دارای کیفیت پایینی باشد، نمیتوانید در جذب مشتری برای خرید از محصولاتتان اقدام کنید.
نکته دیگری که در محصولات کاربرد دارد، امکان جابه جایی مابین عکسهای کالاهاست که در نمایشهای گوناگون در سایت شما و تجارت در اینترنت روی دستگاههای گوناگونی قابل نمایش باشد.
شما میتوانید با به کار گیری کلیه موارد فوق یک سایت فروشگاهی مناسبی را طراحی کنید، و پشتیبانی از سایت را و ارائه خدمات پس از فروش را جدی بگیرید. زیرا کمک فراوانی به شما خواهد کرد.
مدرسه آی تی با ارائه کلیه مقالات چگونگی نحوه تجارت در اینترنت را در اختیار شما قرار داده است.
تجربیات خود را با ما قسمت کنید.
با عرض سلام و خسته نباشید . ممنون از شما عزیزان
درورد فراوان
از مقالات شما استفاده میکنیم بسیار خوب
خوبه
اگر ممکنه بیشتر در این مورد مقاله بنویسید ممنون میشیم
معمولی بود این مقالتون
مقاله جالبی بود ممنون از شما بابت زحمات بی پایان و هر روز شما
این سه کلید ذکر شده رو من کار کردم و خیلی خوب بود بنظرم
طراحی این سایت بنظرم فوق العادست
مواردی و که توضیح داده بودید من به کار بردم و نتیجه ای که حاصل شد مورد قبول بود.
درود فراوان
با سلام و تشکر فراوان از تمام شما دست اندرکاران مدرسه ای تی . تجارت در اینترنت خیلی بهتر از تجارت معمولی خواهد بود …
تجارت در اینترنت کارهر کسی نیست باید تمام نکات مقالاتی که شما نوشتید رو در کنار هم داشته باشیم تا بتونیم تجارتی موفقی داشته باشیم
تجارت انلاین خیلی تاثیرگذار هست بر روی فروش به شرطی که با طراحی و فکر انجام بشه
با داشتن علم فناوری اطلاعات میتونیم خیلی بهتر یک تجارت موفق داشته باشیم